اکران فیلم به مناسبت روز ملی سینما در حوزه هنری یزد

همزمان با روز ملی سینما، فیلم در میان ستارگان ساخته کریستوفر نولان عصر امروز 21 شهریور در پلاتو حوزه هنری یزد به نمایش در می‌آید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  علیرضا غفاریان مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری یزد با بیان این که اکران و نقد فیلم‌های برگزیده سینمای ایران و جهان از برنامه‌های هفتگی کانون فیلم این مرکز است.

وی گفت: به مناسبت 21 شهریور روز ملی سینما، فیلم سینمایی در میان ستارگان  به کارگردانی کریستوفر نولان، ساعت 18 روز سه‌شنبه 21 شهریور در پلاتو حوزه هنری به صورت رایگان برای هنرمندان، هنرجویان و علاقه‌مندان سینما اکران می‌شود.

غفاریان افزود: پس از پایان فیلم نیز نشست تحلیل و بررسی این اثر با حضور کارشناسان و سینماگران یزدی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: میان ستاره‌ای یا در میان ستارگان  فیلمی حماسی، علمی، تخیلی است و مرزی است میان علم و احساسات عمیق انسانی که در چارچوب یک داستان آخرالزمانی به تصویر کشیده شده است ماجرای این فیلم درباره فضانوردانی است که از طریق کرم چاله‌ای سفر می‌کنند تا سیاره‌ای قابل سکنی بیابند.

غفاریان اضافه کرد: این فیلم در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار نامزد دریافت پنج جایزه بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین طراحی صحنه، بهترین میکس صدا، بهترین تدوین صدا و بهترین موسیقی فیلم بود که از این بین موفق به دریافت جایزه بهترین جلوه‌های ویژه شد.

این اثر همچنین برنده چند جایزه دیگر برای جلوه‌های ویژه، فیلمبرداری و موسیقی فیلم شده است.

گفتنی است: سینما برای اولین بار با خرید دوربین فیلمبرداری ازسوی مظفرالدین شاه قاجار در سال 1279 به ایران آمد و نخستین فیلمبردار ایرانی ابراهیم خان عکاس باشی نام داشت.

از سال 1379 مصادف با بزرگداشت صدمین سال ورود سینما به ایران، 21 شهریور به عنوان روز ملی سینما نام‌گذاری شد که در تقویم ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ ی

اکران فیلم به مناسبت روز ملی سینما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار