خسرو نیا مطرح کرد؛

ضرورت توجه جدی به موضوع آموزش و پژوهش در بیمارستان‌ها

رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران از ضرورت توجه جدی مسئولان وزارت بهداشت به موضوع آموزش و پژوهش در بیمارستان‌ها خبر داد.

ضرورت توجه جدی به موضوع آموزش و پژوهش در بیمارستان‌هابه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج خسرونیا‌ رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران در نشست‌ خبری‌ که امروز برگزار شد، اظهار کرد: در تمام دنیا طب داخلی را به عنوان طب مادر می‌شناسند و حرف اول و آخر را در بیمارستان‌ها برای درمان و تشخیص بیماران یک متخصص داخلی می‌زند‌.

خسرونیا با بیان اینکه یک متخصص داخلی برای درمان بیماری باید به تمام اعضا و دستگاه‌های بدن آشنایی کامل داشته باشد، افزود: در زمان تعیین تعرفه‌ها متخصصان‌ داخلی در جایگاه آخر قرار دارند؛ در حال حاضر تعداد افراد فوق تخصص از متخصصان داخلی بیشتر است و به نظرم باید آموزش‌ها را تغییر داد، زیرا برخی افراد که متخصص داخلی هستند افتخار‌شان به این است که فلوشیپ‌ دارند.

وی عنوان کرد: باید برخی از بیمارستان‌ها قسمت آموزش داخلی در آنها جدا شود و همانطور که سال‌های گذشته توجه خاصی به حوزه درمان شده است امیدوارم که امسال نیز به مسئله آموزش و پژوهش‌ توجه ویژه‌ای شود.

خسرونیا‌ در خصوص طب سنتی‌ و اسلامی، گفت: ما موضوعی به اسم طب سنتی و یا اسلامی نداریم‌ زیرا یک علمی است که تازه آغاز شده و مسئولان حوزه به این امر واقف شده‌اند که نام طب سنتی و اسلامی را به اسم طب ایرانی‌ تغییر دهند؛ متأسفانه در حال حاضر دکان‌هایی به اسم زالو فروشی و یا درمان‌ انواع اعتیاد آغاز به کار کرده اند که کاملاً بی فایده و نادرست‌ است؛ امروزه حجامت توسط افرادی غیرکارشناس‌ انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: طب ما پایه طب دنیا بوده و اینکه پشت گوش نوزاد تازه به دنیا آمده را تیغ می‌زنند تا انواع بیماری‌ها را درمان کنند مطلوب نیست.

هزینه نسخه‌های سنتی در ایران

رئیس انجمن متخصصان داخلی‌ ادامه داد: هزینه نسخه‌های سنتی  حدود 500 هزار تا یک میلیون تومان است که متأسفانه برخی را به نام داروی خارجی شر‌بتی از مدفوع الاغ درست کرده و به مردم تحویل می‌دهند؛ به نظر من دولت‌ و وزارت بهداشت‌ باید جلوی این کسب و کارها را بگیرد‌.

خسرونیا‌ ادامه داد: مشکلاتی که وزارت بهداشت با انجمن ما دارد به بودجه‌ و پول برمی‌گردد؛ به طوری که‌ 2 سال گذشته بودجه‌ای در اختیار وزارت بهداشت برای انجام طرح تحول قرار گرفت که مجلس تأیید و دولت آن را پشتیبانی کرد اما متأسفانه همین بودجه در سال 95 نصف شده و بیمه‌ها از پرداخت پول به طلبکاران‌ شانه خالی کرده‌اند.

همچنین در ادامه این نشست علی صادقی طاری دبیر انجمن چشم پزشکی ایران اظهار کرد: رشته چشم‌ پزشکی جایگاه خوبی در کشور و همچنین دنیا دارد، این رشته در بین کشورهای منطقه رتبه اول را دارد.

وی بیان کرد: ایران در حوزه چشم پزشکی جزو 15 کشور برتر دنیا محسوب می‌شود و ارتباط خوبی با مجامع علمی بین‌المللی دارد.

صادقی عنوان کرد: با گسترش تجهیزات و تکنولوژی چشم پزشکی انگیزه در بین دانشجویان افزایش پیدا کرده و ما دیگر نگران کمبود متخصصان این حوزه در آینده نیستیم.

وی گفت: به دلیل بالا بودن سطح درآمد سایر رشته‌ها، رزیدنت‌ها نسبت به گذشته کمتر وارد این رشته می‌شوند و پیشرفت سایر رشته‌های پزشکی باعث این موضوع شده است.

دبیر انجمن چشم پزشکی ایران یاد آور شد: آینده رشته چشم پزشکی در ایران از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است و امیدواریم با تلاش متخصصان این رشته، ایران بتواند جایگاه خود را در دنیا حفظ کند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار