درخواست دادستان کل آمریکا برای جاسوسی دائمی از شهروندان این کشور!

«جف سشنز» خواستار تصویب قانونی برای نظارت دائمی بر شهروندان آمریکایی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، «جف سشنز»، وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا و «دنیل کوتس»، رئیس دستگاه اطلاعات ملی این کشور در نامه ای به کنگره، خواستار تصویب قانونی شدند که اجازه نظارت الکترونیک دائمی بر شهروندان را می دهد.

پایگاه وزارت دادگستری آمریکا روز دوشنبه متن این نامه را که به کنگره به مناسبت شانزدهمین سالگرد حملات 11 سپتامبر ارسال شده، منتشر کرد. این نامه خطاب به «پال رایان»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، «میچ مکانل»، رهبر جمهوری خواهان در مجلس سنا و رهبران دموکرات در مجلس نمایندگان و مجلس سنا و همچنین «نانسی پلوسی» و «چاک شومر» نوشته شده است.

سنشز و کوتس در نامه خود نوشته اند اصلاحاتی که بر قانون «نظارت محرمانه برای اهداف اطلاعاتی خارجی» مطرح شده، تا پایان سال جاری میلادی به پایان خواهد رسید. آنها در این نامه از قانونگذاران آمریکایی خواسته اند بندی را به شکل دائمی به تصویب برسانند که بوسیله آن بتوان هر فردی را تا هر مدت زمانی به علل ویژه بتوان مورد رصد و نظارت قرار داد.

گفتنی است، مسأله شنود از شهروندان در آمریکا انتقادات شدیدی را از سوی فعالان حقوق بشر برانگیخته است. آنها معتقدند دستگاه اطلاعاتی آمریکا امکانات بسیاری دارد که بوسیله آن قادر است به اطلاعات شخصی شهروندان دسترسی پیدا کند. طبق اعلام فعالان حقوق بشر این مسأله تجاوزی آشکار به آزادی های اجتماعی به حساب می آید.

همچنین شایان ذکر است دستگاه اطلاعاتی آمریکا با تمامی زیرشاخه های خود، تنها به رصد شهروندان آمریکایی داخل کشور بسنده نکرده، بلکه تلاش می کند از سران و مقامات جهان نیز جاسوسی کند؛ بطوری که چندی پیش فاش شد دستگاه اطلاعاتی آمریکا سالهاست از آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و شماری دیگر از سران هم پیمان واشنگتن جاسوسی می کند.

انتهای پیام/

 

جاسوسی از شهروندان آمریکایی قانونی می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار