توقف فروش سلاح به کشورهای درگیر جنگ از سوی بزرگترین شرکت اسلحه‌سازی آلمان

شرکت اسلحه‌سازی «هکلر اند کُخ» فروش تسلیحات به کشور‌هایی که درگیر جنگ هستند را متوقف می‌کند.

«هکلر اند کُخ» فروش اسلحه به کشور‌های درگیر جنگ را متوقف می‌کندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ شرکت اسلحه سازی «هکلر اند کُخ»( Heckler & Koch) آلمان اعلام کرد این شرکت فروش تسلیحات به کشور‌هایی که درگیر جنگ هستند یا استاندارد‌های فساد و دموکراسی را نقض می‌کنند، متوقف می‌کند.

«یورگن گراسلین»، از مقامات کمپانی هکلر اند کخ گفت: کارخانه تسلیحاتی هکلر اند کخ به شدت از سوی جنبش های صلح طلب در آلمان تحت فشار است. این تصویری بسیار وحشتناک است که یک کارخانه آلمانی عامل کشتار بسیاری از انسان ها در جهان است. با در نظر گرفتن این موارد شرکت در نهایت تصمیم گرفت فروش تسلیحات را به برخی کشورهای درگیر جنگ و کشورهایی که استانداردهای دموکراسی را نقض می کنند، متوقف کند.

گراسلین تاکید کرد: ما به یک شبکه جهانی از فعالان صلح، روزنامه نگاران، فیلمسازان، جنبش های اجتماعی، پزشکان و غیره نیاز داریم تا بر اقدامات دلالان اسلحه، سیاستمداران، لابی گرها، و بانکدارانی که از صادرات اسلحه حمایت می کنند، نظارت داشته باشند تا از این طریق فروش اسلحه را به حداقل رسانده و متوقف کنیم.

این مقام اعلام کرد بخش عمده ای از تسلیحات این شرکت از طریق دلالان اسلحه در اختیار گروه های تروریستی قرار گرفته است.

هکلر اند کخ (Heckler & Koch)یکی از سه شرکت بزرگ اسلحه سازی در جهان است که مقر آن در شهر «اوبرندورف آم نکا» واقع در جنوب غربی آلمان قرار دارد.

در طول 65 سال گذشته، هکلر اند کخ مجوز فروش تسلیحات به عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی، مصر، امارات متحد عربی، پاکستان، ترکیه ، مالزی، اندونزی، میانمار و بسیاری از کشورهای آفریقایی را در اختیار داشته است.

این شرکت آلمانی از سال 1955 تاکنون به هر کشوری که درگیر جنگ بوده و یا در منطقه بحرانی واقع شده، سلاح فروخته است. گفته می شود نزدیک به 2 میلیون نفر با تسلیحات شرکت هکلر اند کخ کشته شده اند و بیش از 5 میلیون نفر به واسطه سلاح های این شرکت آسیب دیده اند. همچنین آمارها حاکی از آن است که هر 13 دقیقه یک نفر با اصابت گلوله های ساخت این کارخانه آلمانی کشته می شود.


انتهای پیام/

 

آلمان فروش سلاح به کشورهای درگیر جنگ را متوقف می کند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار