خنثی سازی 12 حمله تروریستی در فرانسه از ابتدای سال

وزیر کشور فرانسه اعلام کرد از ابتدای سال تاکنون دوازده حمله تروریستی در این کشور خنثی شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ژرار کولومب، وزیر کشور فرانسه روز سه شنبه در کمیسیون قوانین مجمع ملی کشورش (پارلمان)‌ اعلام کرد از ابتدای سال تاکنون دوازده حمله تروریستی خنثی شده است که یکی از آنها برای بیست و  دوم اوت بر ضد باشگاه‌های شبانه در پاریس برنامه ریزی شده بود.
 
وزیر کشور فرانسه تصریح کرد: بیست و دوم اوت امسال چند اقدام خشونت بار بر ضد باشگاه‌های شبانه، تدارک دیده شده بود که نیروهای پلیس و دستگاه‌های امنیتی مانع از آن شدند. او افزود: یک طرح حمله دیگر نیز که قرار بود با استفاده از کلاشینکوف بر ضد ماموران پلیس صورت گیرد، چهارم سپتامبر امسال خنثی شد.
 
به گفته وزیر کشور فرانسه تازه ترین حمله تروریستی خنثی شده به هفته گذشته بر می گردد که با شناسایی یک آزمایشگاه مخفی در منطقه ویلژوئیف نزدیک  پاریس نقش بر آب شد. مسئولان پلیس فرانسه از کشف تری‌استون تری‌پراکسید که یک ماده منفجره بسیار قوی است در این آزمایشگاه مخفی خبر دادند. در این آزمایشگاه مخفی همچنین مقداری مواد شیمیایی و کپسول‌های گاز انبار شده بود.
 
 منابع قضایی فرانسه به مقدار ماده انفجاری کشف شده اشاره نکردند اما به گفته بازرسان پلیس فرانسه مقداری مواد شیمیایی که در ساخت این ماده انفجاری دست ساز ناپایدار کاربرد دارد، در این آزمایشگاه غیرقانونی کشف و ضبط شد. گفته می شود گروه تروریستی داعش غالبا از این ماده انفجاری در حملات و بمبگذاری‌های خود استفاده می‌کند.
 
در همین ارتباط دو نفر که قصد داشتند با استفاده از مواد منفجره حمله ای را تدارک ببینند  یکشنبه این هفته بازداشت شدند. به گفته وزیر کشور فرانسه هدف اصلی قانون امنیتی که اخیرا در سنای فرانسه به تصویب رسیده ایجاد توازن میان نیاز حفاظت از فرانسوی‌ها و ضرورت حفظ آزادی‌های فردی است.
 
در این قانون بسیاری از تدابیر حالت فوق العاده از جمله بازداشت های خانگی، استفاده از دستبندهای الکترونیکی و همچنین منع ملاقات با برخی افراد در قوانین عمومی رایج  فرانسه گنجانده شده است.
 
ژرار کولومب افزود به عنوان مثال در انتخابات اخیر، تدابیر حالت فوق العاده در کشور این امکان را به نیروهای امنیتی و اطلاعاتی داد تا توطئه حمله به مراکز انتخابات را در منطقه آلپ-ماریتیم یا به یک نشست انتخاباتی در مارسی خنثی کنند.
 
انتهای پیام/
 

وزیر کشور فرانسه از خنثی سازی 12 حمله تروریستی از ابتدای سال خبر داد

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار