اوپک از کاهش تولید و افزایش تقاضا خبر داد

سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) اعلام کرد تولید نفت این کارتل نفتی در ماه اوت کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی پری دو باریل، سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) روز سه شنبه با انتشار گزارش ماهانه خود اعلام کرد تولید نفت این کارتل نفتی در ماه اوت کاهش یافته است.


اوپک امروز با انتشار گزارش ماهانه خود اعلام کرد تولید نفت 14 کشور عضو این کارتل در ماه اوت امسال به 32 میلیون و 755 هزار بشکه در روز رسید. حال آنکه تولید این کشورها در ماه ژوییه 32 میلیون و 834 هزار بشکه در روز بود. نیجریه که تاکنون در توافقنامه نفتی در خصوص کاهش تولید معاف شده بود تولید خود را افزایش داده است و این روند ادامه خواهد یافت.


اما لیبی که این کشور نیز در توافقنامه نفتی از کاهش تولید نفت معاف شده بود، باز هم تولیدش در ماه اوت کاهش یافته است. براساس گزارش اوپک، تولید نفت ونزوئلا نیز که گرفتار بحران سیاسی شدید شده است، در ماه اوت کاهش یافته است. همچنین بر اساس این گزارش تولید نفت عراق نیز در این ماه به طور قابل توجهی کاهش یافته است.


این سازمان نفتی که یک سوم نفت مورد نیاز جهان را تامین می کند، در این گزارش جدید، پیش بینی های خود درباره میزان تقاضای جهانی نفت افزایش داده و اعلام کرده است رقم این شاخص امسال به 96 میلیون و 770 هزار بشکه در روز طی سال 2017 خواهد رسید که نسبت به گزارش قبلی یک میلیون و 420 هزار بشکه در روز افزایش نشان می دهد.


اوپک برای سال 2018 نیز پیش بینی کرده است که تقاضا برای نفت در این سال با یک میلیون و 350 هزار بشکه افزایش در روز نسبت به سال 2017، به 98 میلیون و 120 هزار بشکه خواهد رسید. اوپک علت این افزایش تقاضا را افزایش مصرف نفت و انرژی در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی ‏اعلام کرده است که 34 کشور صنعتی هستند.

در گزارش ماه اوت اوپک تصریح شده است تقاضا برای نفت در آمریکا و اروپا نیز در سه ماهه دوم امسال یعنی در فاصله ماههای آوریل تا ژوئن، امسال افزایش یافته است.

 

انتهای پیام/  

کاهش تولید نفت با وجود افزایش تقاضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار