موگرینی: تحریم های دیگری علیه پیونگ یانگ در راه است

فدریکا موگرینی مسئول بلند پایه سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت علاوه بر تحریم های ساازمان ملل تحریم های دیگری نیز علیه کره شمالی در راه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ فدریکا موگرینی مسئول بلند پایه سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه تحریم های جدید شورای امنیت علیه کره شمالی را به اجرا خواهد گذاشت و علاوه بر آن تحریم های دیگری را نیز ضد این کشور مدنظر قرار خواهد داد.

فدریکا موگرینی روز سه شنبه در نشست عمومی پارلمان اروپا در استراسبورگ سخن می گفت، افزود " ما تحریم های سازمان ملل متحد ضد کره شمالی را به طور کامل اجرا خواهیم کرد همان گونه که در گذشته نیز همین گونه عمل کرده ایم. ما تلاش خواهیم کرد اطمینان حاصل کنیم که همه شرکای بین المللی ما نیز این تحریمها را به دقت رعایت کنند تا تدابیر اقتصادی وضع شده علیه کره شمالی حداکثر کارایی را داشته باشد."

تحریم های جدید سازمان ملل ضد کره شمالی محدودیت فروش نفت به این کشور را شامل می شود. چین اصلی ترین تامین کننده نفت کره شمالی است.

فدریکا موگرینی ادامه داد «ما مذاکراتی را که هفته پیش درباره تحریم های تکمیلی اتحادیه اروپا ضد کره شمالی آغاز کردیم، ادامه خواهیم داد تا فشارها بر این کشور تشدید شود.»

علاوه بر اجرای تحریم های سازمان ملل ضد کره شمالی، اتحادیه اروپا پیش از این تحریمهای گسترده ای نیز به طور مستقل بر ضد پیونگ یانگ اتخاذ کرده بود.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه در واکنش به آزمایش هسته ای سوم سپتامبر کره شمالی که نقض قطعنامه های پیشین این سازمان محسوب می شود، به اتفاق آرا قطعنامه جدیدی ضد این کشور تصویب کردند. کره شمالی در سال های اخیر به علت برنامه های موشکی و هسته ای خود چندین بار از سوی سازمان ملل تحریم شده است. این کشور پیش از این نیز پنج آزمایش هسته ای انجام داده بود.

انتهای پیام/   

تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار