رهبر مطرح کرد؛

فضای مجازی ابزار قدرتمند جنگ فرهنگی/ ضرورت بهره مندی از ابزار‌های نوین برای آموزش در کشور

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: باید از ابزارهای نوین برای انتقال دانش به دانشجویان استفاده کنیم.

فضای مجازی ابزار قدرتمند جنگ فرهنگی/ ضرورت بهره مندی از ابزار‌های نوین برای آموزش در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد در گردهمایی اساتید و مدیران گروه‌های معارف دانشگاه آزاد اسلامی که امروز در کتابخانه دکتر حبیبی‌ برگزار شد با بیان اینکه فرصت بسیار ارزشمندی در اختیار اساتید‌ معارف قرار گرفته است، گفت: شما اساتید‌ با یک مجموعه دانشجویی بزرگ مواجه هستید که حداقل 10 درصد واحدهای درسی توسط شما آموزش داده می‌شود؛ باید با توجه به مسئولیتی که به شما واگذار شده است در ذهن دانشجو اثرگذار باشید‌.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه امروزه دشمن به جای اینکه برای مقابله و حمله از ابزار نظامی استفاده کند به کارهای تهاجم فرهنگی روی آورده است، اظهار کرد: ابزار تهاجم فرهنگی که دشمن امروزه از آن استفاده می‌کند بسیار زیاد است، همانطور که می‌دانید رسانه‌های بیگانه که به زبان فارسی علیه ایران خبر پخش می‌کنند متنوع هستند؛ همچنین فضای مجازی نیز یکی از ابزارهای مهم برای ایجاد جنگ فرهنگی است.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی بهترین نوع برای مقابله با این تهاجم‌ها حمله است، قبل از اینکه دیگران بتوانند قلب دانشجویان را تسخیر کنند شما باید وارد عمل شوید و اجازه این کار را ندهید.

رهبر با اشاره به اینکه اساتید به جز تدریس وظایف دیگری نیز بر عهده دارند، تصریح کرد: شما به عنوان فرماندهان جبهه فرهنگی وظیفه دارید از این لشگر بزرگ فرماندهی کنید و برای انجام این کار باید یک رابطه‌ تنگاتنگ‌ بین خود و دانشجویان ایجاد کنید و باید خود را به علم روز در حوزه‌های تخصصی مجهز کنید‌.

رئیس دانشگاه آزاد، خاطرنشان کرد: باید از ابزارهای نوین برای انتقال دانش به دانشجویان استفاده کرد من امروز به شما وظایفتان‌ را گوشزد‌ می‌کنم اگر شما نتوانید از این صحبت ها استفاده کنید در آخرت‌ خودتان مسئول هستید و باید پاسخگوی همگان باشید.

همه امکانات برای ارتقای سطح دانشگاه ها فراهم است

در ادامه این گردهمایی حجت اسلام ابراهیم کلانتری معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه برای برگزاری این نشست طراحی ما این بود که آغاز سال تحصیلی را انتخاب کنیم، اظهار کرد: این نشست اهداف  بسیار زیادی دارد که تبادل نظر اساتید با یکدیگر از جمله این اطلاعات است، اقدامی که بر عهده شما دانشگاهیان  گذاشته شده در این روزهایی که دانشگاه‌های جمهوری اسلامی در معرض انواع و اقسام هجمه‌ های فکری و اخلاقی هستند یک ماموریت سخت و سنگین است.

وی ادامه داد: شما به عنوان طبیبان‌ معنوی، روحی و اخلاقی نسل جوان هستید و مسئولیت بزر‌گتان این است که آسیب‌شناسی کنید و با ابزارهای جدیدی که در اختیارتان‌ قرار می‌گیرد هم‌افزایی کنید تا موفق شویم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه هدف دیگر ما ارتقاء آگاهی در حوزه‌های تخصصی است، گفت: ایجاد انسجام در کارها بسیار مهم است، باید در کنار هم قرار گیریم و برنامه‌های منسجم‌ داشته باشیم‌ تا بتوانیم‌ موفقیت  کسب کنیم،. از این دست نشست‌های تخصصی‌ باید تعداد بیشتری برگزار شود تا این مأموریت به سرانجام برسد.

کلانتری‌ در پایان با یادآوری نام و خاطره مرحوم آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: تیم جدیدی که پس از ایشان آمده‌اند تلاش می‌کنند تا مسیر تکامل دانشگاه را به بهترین نحو انجام دهند امید است که دانشگاه اسلامی به معنای کامل و جامع ارتقاء یابد و انقلابی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.