۶ پلیس آمریکایی از اتهام قتل یک جوان سیاه‌پوست تبرئه شدند+ تصاویر

وزارت دادگستری آمریکا ۶ افسر پلیس بالتیمور را از اتهام قتل یک جوان سیاه‌پوست به نام «فردی گری» تبرئه کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مقامات فدرال روز گذشته (سه شنبه) اعلام کردند که وزارت دادگستری آمریکا قصد ندارد اتهاماتی را علیه افسران پلیس بالتیمور که باعث کشتن یک جوان سیاه پوست به نام «فردی گری» شده بودند، وارد کند.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: «در طول تحقیقات در خصوص مرگ «فردی گری» 25 ساله، هیچ مدرک کافی دال بر اینکه اتهاماتی علیه این افسران پلیس وارد است، پیدا نشد. وزارت دادگستری به این نتیجه رسید که مدرکی بدست نیامد که اثبات کند این افسران به نام های سزار گودسان، ویلیام پورتر، گارت میلر، ادوارد نرو، برایان رایس و آلیشیا وایت حقوق مدنی «فردی گری» را نقض کرده اند.»

تبرئه ۶ پلیس آمریکاییِ متهم به قتل یک جوان سیاه پوست+ عکس

سخنگوی پلیس بالتیمور هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما هیچ نظر دیگری در خصوص تصمیم امروز وزارت دادگستری درباره 6 افسر پلیس بالتیمور نداریم.

وکیل خانواده گری تاکنون در این خصوص اظهارنظری نکرده است.

فردی گری در آوریل 2015 بدست افسران پلیس آمریکا بازداشت شد و یک هفته بعد در بازداشتگاه به دلیل شدت جراحات وارده به ستون فقرات درگذشت. به دنبال مرگ او، آمریکایی ها تظاهرات گسترده ای در شهرهای مختلف برگزار کردند که در نهایت برخی از این تظاهرات به خشونت کشیده شد. تظاهرکنندگان نیروهای پلیس را به استفاده بیش از حد خشونت علیه سیاهپوستان متهم کرده و همچنین خواستار انجام تحقیقات گسترده درباره مرگ «فردی گری» شده بودند.

تبرئه ۶ پلیس آمریکاییِ متهم به قتل یک جوان سیاه پوست+ عکس

داده های وزارت دادگستری آمریکا نشان می دهد که پلیس بالتیمور به طور مکرر حقوق مدنی آمریکایی های سیاه پوست را نقض می‌کند. این تنها یک نمونه از موارد تبرئه پلیس آمریکا از سوی دادگاه با وجود اعمال خشونت علیه سیاهپوستان آمریکایی محسوب می شود.


انتهای پیام/

تبرئه ۶ پلیس آمریکایی از اتهام قتل یک جوان سیاه پوست+ تصاویر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
اخه تو قانون امریکا کشتن سیاهپوست اصلا کشتن یه انسان حساب نمیشه.

یه چیزی مثل کشتن پشه محسوب میشه.

واسه همین تبرئه شدن
آخرین اخبار