فرماندار سنندج:

لازمه توسعه پایدار احقاق حقوق شهروندی است

فرماندار سنندج گفت: توسعه پایدار محقق نمی شود مگر اینکه همه از حقوق شهروندی خود آگاهی کافی داشته باشیم.

 لازمه توسعه پایدار احقاق حقوق شهروندی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد ابراهیم زارعی فرماندار سنندج امروز در کارگاه آموزشی تربيت مربی حقوق شهروندی( دوره مقدماتی) با بیان اینكه اجرای اینگونه برنامه ها خط مشی دولت برای احقاق حقوق شهروندی است، گفت: در میان ملت های خاورمیانه پیشتاز ترین ملت در پی احقاق حقوق شهروندی هستیم.

وی با اشاره به انقلاب مشروطیت در ایران افزود: انقلاب مشروطه برای خیلی از كشورها الگو بوده است و در آن دوران سه بحث مجلس، عدالت خانه و آزادی مطرح بود.

فرماندار سنندج گفت: مجلس و عدالت خانه در دوران رضاشاه انجام گرفت اما آزادی شكل نگرفت و مردم هم در پی گرفتن این حق طبیعی خود بودند.


زارعی بیان كرد: متاسفانه آموزش های ما به روز نیست و باید مداوم آموزش های متناسب با وقایع به روز دنیا داشته باشیم و خوشبختانه در دولت اخیر توجه به این مسائل بیشتر صورت گرفته است.

وی با بیان اینكه هر كدام از ما باید دفترچه کوچک قانون اساسی را در جیبمان داشته باشیم افزود: توسعه پایدار محقق نمی شود مگر اینکه ما از حقوق شهروندی خود آگاهی کافی داشته باشیم.


زارعی اظهار داشت: حقوق شهروندی بحثی است كه همه باید به آن توجه داشته باشند و زمانی كشور ما توسعه می یابد كه هم آگاهی و هم آموزش ما روند رو به رشدی داشته باشد.

فرماندار سنندج تصریح کرد: مسئولین بیشتر از هر کسی به آموزش نیاز دارند تا هم از حقوق خود و هم از حقوق ارباب رجوع آگاهی یابند.


انتهای پیام /م ح


حقوق شهروندی در ایران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.