استراتژی ملی مبارزه با فساد اداری تا پایان هفته نهایی می‌شود

ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید: قرار است سند استراتیژی ملی مبارزه با فساد اداری که از سوی شورای عالی حاکمیت قانون تدوین شده است در جریان این هفته نهایی شود.

استراتژی ملی مبارزه با فساد اداری تا پایان هفته نهایی می‌شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری که  در یک نشست خبری در کابل سخن می‌زد، این استراتیژی را در راستای مبارزه با فساد کامل و جامع خواند.

 مرتضوی گفت، وضعیت موجود به گونه‌ جامع در استراتیژی ملی مبارزه با فساد اداری مورد تحلیل قرار گرفته، مشکلات و موانع که حکومت در زمینه مبارزه با فساد با آن روبرو است، به بررسی گرفته شده و نیز مسوولیت‌های چند جانبه‌ حکومت و نهادهای کمک کننده در آن به بحث گرفته شده است.

استراتیژی ملی مبارزه با فساد که قرار است در این هفته نهایی شود، پنج اولویت مهم را در زمینه مبارزه با فساد در نظر گرفته است. بر بنیاد گفته‌های آقای مرتضوی؛ رهبری سالم در ادارت دولتی، آوردن اصلاحات در سکتورهای امنیتی، ایجاد شفافیت در روند استخدام کارمندان، تعقیب عدلی و قضایی مجرمین و مدیریت درست مالی از جمله‌ پنج اولویت مهم استراتیژی ملی مبارزه با فساد است.

مرتضوی افزود، برای عملی شدن استراتیژی ملی مبارزه با فساد، زمان بندی‌های مشخص در نظر گرفته شده که مشخص می‌کند که چه اقداماتی در چه زمان‌های عملی شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
خواهش میکنم با مجرمان برخورد جدی کنید باید مجرمان راهی زندان شوند یا اعدام
آخرین اخبار