آیت الله مکارم شیرازی؛

دلیل سکوت سازمان ملل،منافع برخی از کشورهای غربی در این کشتار است

آیت الله مکارم شیرازی گفت: دیدن مناظر کشتار مسلمانان میانمار رقت‌بار است، سازمان ملل تنها محکوم می‌کند و اقدام نمی‌کند.

دلیل سکوت سازمان ملل،منافع برخی از کشورهای غربی در این کشتار است/ بانکداری اسلامی درجامعه پیاده شود به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی  ،مرجع تقلیدشیعیان،پیش از ظهر امروز در جلسه در خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به مسئله کشتار مردم مسلمان میانمار ، دیدن مناظر کشتار مسلمانان میانمار رقت‌بار است، عده بیشتری از کشورهای اسلامی سکوت اختیار کرده‌اند، باید پرسید چرا؟ آیا این‌ها برادران مسلمان ما نیستند؟: دیدن مناظر کشتار مسلمانان میانمار رقت‌بار است

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دیدن مناظر کشتار مسلمانان میانمار رقت‌بار است، گفت: سازمان ملل تنها محکوم می‌کند و اقدام نمی‌کند دلیلش منافع برخی از کشورهای غربی در این کشتار است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به حدیثی از نهج الفصاحه گفت:زمانی بر مردم می‌آید که مردم دنبال به‌دست آوردن مال هستند و برایشان حلال و حرام بودن مال فرقی نمی‌کند همچنین زمانی می‌آید که همگان رباخوار شده و اگر رباخوار نیز نباشند غبار رباخواری بر دامانشان می‌نشیند.

وی افزود:با بیان اینکه جامعه ما گرفتار رباخواری است، هنگامی‌که نظام اسلامی پیروز شد به فکر تغییر برنامه‌های نامشروع نظام پهلوی افتادند ازجمله این امور برنامه بانک بدون ربا بود که توسط کارشناسان در 8 بند عقود شرعی نوشته شد، اگر این قوانین پیاده می‌شد کمک به پیشرفت مراکز تولیدی می‌شد اما بانکداران سودجو قوانین بانکداری بدون ربا را دور زدند.

مرجع تقلید شیعیان معامله نقد و نسیه و مضاربه توسط بانک‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود:با این اقدامات سودها به‌صورت ربا در بانک‌ها درآمد و این‌ها سبب شد که مردم آلوده رباخواری شوند و عجیب آنکه برخی این پول‌ها را می‌گرفتند و به زیارت می‌رفتند، پول‌های حلال مردم به بانک رفته و با پول‌های حرام بانک مخلوط شده و مشکلات اقتصادی بسیاری به وجود آورده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی  یکی دیگر از مسائل فراموش‌شده در بانک‌ها را مهلت دادن به شخصی که ورشکست شده دانست و گفت: بانک‌ها اقدام به جریمه این افراد در صورت ندادن بدهی می‌کنند، که مخالف مبانی اسلامی است، همچنین جریمه‌های تأخیر مجازات به دنبال دارد که این مسئله غیر از جریمه‌های تأخیری است که به‌صورت روزشمار از مردم دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: باید کسانی که نشستند و بانکداری بدون ربا را نوشتند فکری به حال مردم کنند و بانکداری اسلامی در جامعه پیاده شود، باید آن‌چنان ایمانی از خداوند بخواهیم که هم‌رنگ جماعت شدن رسوایی باشد، نه اینکه همرنگ جماعت شویم که رسوا نشویم، البته وقتی ایمان انسان قوی باشد از تنهایی وحشت نکرده و مسیر را ادامه دهد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم عنوان کرد:با بیان اینکه مراجع عظام مرتب در حال تذکر دادن هستند، : بانکداری ما غربی است و حتی بانکداری ما مانند آن‌ها نیز نیست و سودها در کشور بالا است.

وی با ارائه دو پیشنهاد برای حل مسئله میانمار گفت: سازمان ملل تنها محکوم می‌کند و اقدام نمی‌کند دلیلش منافع برخی از کشورهای غربی در این کشتار است، باید جلسه‌ای متشکل از وزرای خارجه کشورهای مسلمان راه‌حلی برای این مسئله پیدا کنند و یا اینکه چند تن از علمای کشورهای مسلمان به میانمار رفته و با صحبت با سران کشور میانمار به درمان این درد اقدام کنند.

انتهای پیام/ح

بانکداری اسلامی درجامعه پیاده شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار