صدور بیش از 4 هزار مجوز کسب و کار مشاغل خانگی در استان اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از صدور بیش از 4 هزار مجوز کسب و کار مشاغل خانگی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قاسم رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: علاوه بر این در مدت‌زمان ذکر شده 4 هزار و ۵۴۲ مجوز کسب ‌و کار مشاغل خانگی صادر شده است.

وی میزان تسهیلات پرداختی به مشاغل خانگی را 7 میلیارد و ۷۶۱ میلیون تومان عنوان و اضافه کر: همچنین 2 هزار و ۹۹۵ کارفرما از بند «و» ماده ۸ بهره‌مند شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: طی سال‌های اخیر ۱۴ هزار و ۹۰۸ نفر از طریق کاریابی‌های این استان مشغول به کار شدند.

رحیمی تأکید کرد: به منظور سهولت خدمات‌رسانی به افراد جویای کار، نظارت بر مراکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی گسترش یافته است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این حمایت و توسعه مشاغل خانگی و سرمایه‌گذاری در روستاها به منظور ایجاد اشتغال در روستاها مورد تأکید بوده و به ویژه تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت می‌شود.

رحیمی طرح دیگر توسعه کسب‌وکار را طرح کارورزی دانست و افزود: کارورزی دانش‌آموختگان و تشویق کارفرمایان به اشتغال با استفاده از نیروی جدید به واسطه ارائه تخفیفات بیمه‌ای از دیگر طرح‌های در دست اجرا است.

وی ابراز امیدواری کرد: اجرای این طرح بتواند تحولی در اشتغال فارغ‌التحصیلان جویای کار به دنبال داشته باشد.

 

انتهای پیام/ح

اشتغال بیش از 14 هزار نفر از طریق کاریابی های استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.