یونکر: انگلیسی‌ها به زودی از تصمیم خود برای ترک اتحادیه اروپا متاسف خواهند شد

رئیس کمیسیون اروپا گفت انگلیسی‌ها به زودی از تصمیم خود برای ترک اتحادیه اروپا متاسف خواهند شد؛ همانگونه که این اتحادیه از این امر متاسف است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، روز چهارشنبه گفت ترکیه در حال فاصله گرفتن از اتحادیه اروپاست.

او افزود: اتحادیه اروپا همواره آماده کمک به مردم ترکیه خواهد بود ولی ترکیه ظاهرا شرایطی را ایجاد می‌کند که باعث بی‌نتیجه ماندن مذاکرات عضویت این کشور در اتحادیه اروپا می‌شود.

رئیس کمیسیون اروپا در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: اتحادیه اروپا باید واحدی اطلاعاتی برای هماهنگی در امور مربوط به مبارزه با تروریسم و نیز مسائل امنیتی داشته باشد.

ژان کلود یونکر در ادامه اعلام کرد: انگلیسی‌ها به زودی از تصمیم خود برای ترک اتحادیه اروپا متاسف خواهند شد؛ همانگونه که اتحادیه اروپا از خروج آن‌ها ناراحت است.

او در ادامه تاکید کرد اتحادیه اروپا باید دورنمای قابل قبولی برای عضویت کشور‌های غرب منطقه بالکان در این اتحادیه ایجاد کند و می‌بایست در سال‌های آینده اعضای جدیدی در کار باشد.

رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه گفت: اتحادیه اروپا باید بلغارستان و رومانی را سریعا وارد منطقه شنگن کند و کرواسی را نیز در مسیر مناسب قرار دهد.

انتهای پیام/

تاکید یونکر بر پشیمان شدن انگلیسی‌ها از ترک اتحادیه اروپا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار