معاون نهضت سوادآموزی وزارت آموزش‌ و پرورش؛

افزایش نرخ باسوادی در کشور

معاون نهضت سوادآموزی وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: نرخ با سودای در کشور در سرشماری سال 95 با رشد 2.75 درصدی روبه‌رو بوده است.

افزایش نرخ باسوادی در کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی باقرزاده معاون نهضت سوادآموزی وزارت آموزش‌ و پرورش در دیدار با استاندار سمنان گفت: نرخ با سودای در کشور در سرشماری سال 95 با رشد 2.75 درصدی روبه‌رو بوده است که استان سمنان در این گزارش با رشد 3.1 درصدی از میانگین کشوری نیز بالاتر است.

 وی با اشاره به اینکه از سال 2000 تا 2015 میلادی نرخ با سودای در کشور یک درصد رشد داشته است افزود: در 5 سال گذشته این نرخ با رشد 2.75 در استان سمنان روبه‌رو بوده است.

 معاون نهضت سوادآموزی وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه از سال 86 تا 90 بالغ‌ بر 116 هزار نفر از جمعیت بی‌سواد کشور کاسته شد اذعان کرد: این آمار در چهار سال گذشته از سال 91 تا 95 به یک‌ میلیون و 480 هزار نفر رسید.

 وی با تأکید بر اینکه استانداری‌ها در حمایت از نهضت سوادآموزی اقدامات مؤثری انجام دادند یادآور شد: جلسات نهضت سوادآموزی در سراسر کشور بالغ‌بر هزار و 900 مصوبه داشت که افراد بین 10 تا 49 سال را به‌عنوان جامعه هدف در طرح‌ها سامان‌دهی می‌کند.

 باقرزاده با بیان اینکه استان سمنان از رشد قابل‌ توجهی در نرخ باسوادی در کشور برخوردار است تأکید کرد: این استان با میانگین 97 درصدی جزو سه استان برتر کشور در ارتقا سطح سوادآموزی و کاهش تعداد جمعیت بی‌سوادان در کشور محسوب می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه 8 درصد از جمعیت دانش آموزان استان سمنان را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند بیان کرد: در دو سال آینده استان سمنان با این روند روبه‌پیشرفت جشن باسوادی می‌گیرد.

 معاون وزارت آموزش‌ و پرورش اذعان کرد: این استان با توجه به شاخص‌های ارزیابی در آموزش‌ و پرورش تاکنون موفق عمل کرده و باید با تقویت این نهاد به اهداف عالی نظام در حوزه آموزش‌وپرورش دست‌ یابیم.


انتهای پیام / ه


استان سمنان استان برتر کشور در ارتقا سطح سوادآموزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار