وقوع 400 زلزله در خراسان جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از وقوع 400 زلزله از ابتدای سال جاری در خراسان جنوبی خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ میرجلیلی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در نخستین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان جنوبی در سال جاری گفت: از ابتدای امسال حدود 400 زلزله با شدت بین یک تا سه ریشتر در خراسان جنوبی رخ داده است.

وی افزود: از میان این تعداد زلزله به وقوع پیوسته در استان تنها دو مورد بالایی 4 ریشتر بوده که یک زلزله در 15 فروردین ماه به قدرت 4.4 ریشتر در حوالی شهر شوسف و دیگری نیز در 15 شهریورماه به قدرت 4.7 ریشتر در حوالی شهر خوسف به وقوع پیوسته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته حدود 50 درصد زلزله‌های در استان افزایش پیدا کرده است،گفت:خوشبختانه تمامی زلزله های استان با شدت کم بوده اند.

میرجلیلی با اشاره به زلزله 15 شهریورماه افزود: ظرف مدت 6 دقیقه مرکز وقوع زلزله در روستاها این منطقه مشخص و به سرعت نیروهای امدادی و دستگاه‌های عملیاتی استان به این مناطق اعزام شدند.

وی گفت: این زمین‌لرزه پس از بررسی‌های انجام گرفته غیر از چند مورد خسارات جزئی مانند ترک خوردگی دیوارها مورد خاصی دیگر نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در مورد سایر حوادث طبیعی به وقوع پیوسته در استان افزود: از ابتدا سال حدود 9 طوفان شن و ریزگرد، چهار مورد آتش‌سوزی نخلستان‌ها و طاق‌زارها و 21 مورد واژگونی تانکرهای حمل مواد سوختی رخ داده که خوشبختانه بدون هیچ مشکلی برطرف شده است.
.
میرجلیلی با اشاره به بحران خشکسالی در استان گفت: با توجه به اینکه در نیمه نخست سال زراعی 95 و 96 شاهد بارندگی‌های خوب و بی‌سابقه‌ای در استان بوده‌ایم اما در نیمه دوم این سال زراعی بارندگی‌های خوبی نداشته‌ایم و استان در خشکسالی حاد به سر می‌برد که این خشکسالی استان به تصویب این شورا رسید تا به کارگروه کشوری مدیریت بحران برده شود و اعتبارات لازم در زمینه خشکسالی اخذ و به استان اختصاص داده شود.

وی افزود: با پیگیری استاندار خراسان جنوبی از سازمان‌های مدیریت بحران و سازمان برنامه ریزی کشور مبلغ 290 میلیارد ریال در راستای موارد و پروژه‌های خاص ناشی از حوادث بین هر دستگاهی ابلاغ و در حال حاضر برای تخصیص آن منتظر امضای مبادله موافقت نامه‌ها از سوی دستگاه عضو مدیریت بحران در استان هستیم.
انتهای پیام/ب
 

زلزله 15 شهریور در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.