همایش مداحان و شعرا در آستانه ماه محرم در اردبیل

در آستانه ماه محرم همایش مداحان و شعرا به همت سپاه حضرت عباس (ع) استان صبح امروز با حضور جمعی از مسئولین، مداحان و شاعران اهل بیت (ع) در سالن ولایت اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این مراسم حفاظت از عظمت عزاداری اباعبدالله (ع) را از وظایف مداحان عنوان کرد و گفت: جریان وهابی و دشمنان همیشه به دنبال شبه انداختن در این آئین بوده اند تا به باورهایمان صدمه بزنند.

آیت الله سید حسن عاملی نهضت امام حسین (ع) را مدرسه ای برای تمام بشریت دانست و اضافه کرد: اگر مکتب اهل بیت (ع) نبود اکنون تمام بدعت ها را به حساب اسلام می نوشتند.

وی گفت: حیات اسلام بستگی به زنده نگه داشتن درس عاشوراست.

نماینده ولی فقیه در استان تمام مداحان و شاعران را به داشتن خلوص نیت در مکتب امام حسین (ع) دعوت کرد و افزود: فلسفه قیام اباعبدالله (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود که مداحان نیز باید در این راستا جریان فرهنگی ایجاد کنند.

آیت الله عاملی در ادامه به معضلات اجتماعی اشاره کرد و گفت: مداحان باید جایگاه خود را فرصتی برای تذکر دادن در خصوص مسائل اجتماعی و فرهنگی بدانند.

وی مداحان و شعرا را به مراقبت از نفوذ خرافات نیز دعوت کرد و گفت: خوشبختانه استان اردبیل از این خرافه گویی ها و اجرای مداحی به سبک موسیقی تند دور بوده است.

 

انتهای پیام/ح

نهضت امام حسین (ع) مدرسه ای برای تمام بشریت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.