دستگیری عامل انتشار محتوای غیر اخلاقی در فضای مجازی در گلستان

فردی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر و فیلم‌های مستهجن می‌کرد در شهرستان کردکوی به دام پلیس فتا افتاد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ مسئول پلیس فتای استان گلستان گفت: در راستای برخورد با عاملین و گردانندگان کانال‌ها، گروه ها‌ی منتشر کننده فساد و فحشا در شبکه‌های اجتماعی، براساس رصد صورت گرفته، فردی ناشناس با راه اندازی چند کانال و گروه در شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر و فیلم‌ها می‌کرد موضوع در دستور کار کارشناسان این یگان قرار گرفت.


سروان صاحبکاران ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده، ادمین اصلی کانال و گروه‌ها، با چندهزار نفر عضو، شناسایی شد.


وی گفت: با هماهنگی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کردکوی متهم طی یک عملیات غافلگیرانه پلیسی دستگیر، و در مواجهه با مدارک غیر قابل انکار، به مدیریت کانال و گروه‌های مذکور اعتراف و انگیره خود از این اقدام را صرفاً سرگرمی دانست.


این مقام انتظامی افزود: پرونده به همراه متهم به جهت تعیین تکلیف قضایی به دادسرا اعزام شد.


سروان صاحبکاران گفت: در قانون جرایم رایانه‌ای در خصوص انتشار محتوای مستهجن، در مواد ۱۴ و ۱۵ قانون مذکور مجازات حبس تا دو سال زندان و ۴ میلیون تومان جریمه درنظر گرفته شده است.


مسئول پلیس فتا استان از هموطنان درخواست کرد: شهروندان محترم در صورت مواجهه با هر گونه مورد غیر اخلاقی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، اطلاع دهند.


انتهای پیام/م

 

دستگیری عامل انتشار محتوای فیلم‌های مستهجن در فضای مجازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.