اکران فیلم ،در میان ستارگان، هم‌زمان با روز ملی سینما در پلاتو حوزه هنری یزد

به مناسبت روز ملی سینما، فیلم در میان ستارگان ساخته کریستوفر نولان در پلاتو حوزه هنری یزد اکران شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ علیرضا غفاریان مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری یزد گفت: در ادامه برنامه هفتگی اکران و نقد فیلم‌های برگزیده سینمای ایران و جهان در این مرکز، هم‌زمان با 21 شهریور؛ روز ملی سینما فیلم سینمایی ،در میان ستارگان، یا ،میان ستاره‌ای، به کارگردانی کریستوفر نولان، عصر سه‌شنبه در پلاتو حوزه هنری یزد به نمایش در آمد.

غفاریان افزود: پس از پایان فیلم نیز با حضور سینماگران و هنرمندان در خصوص این اثر بحث و گفتگو شد.

وی گفت: فیلم حماسی و علمی، تخیلی در میان ستارگان مرزی است میان علم و احساسات عمیق انسانی که در چارچوب یک داستان آخرالزمانی به تصویر کشیده شده است ماجرای این فیلم درباره فضانوردانی است که از طریق کرم چاله‌ای سفر می‌کنند تا سیاره‌ای قابل سکنی بیابند.

وی ادامه داد: این فیلم در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار نامزد دریافت پنج جایزه بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین طراحی صحنه، بهترین میکس صدا، بهترین تدوین صدا و بهترین موسیقی فیلم بود که از این بین موفق به دریافت جایزه بهترین جلوه‌های ویژه شد این اثر همچنین برنده چند جایزه دیگر برای جلوه‌های ویژه، فیلمبرداری و موسیقی فیلم شده است.

سینما برای اولین بار با خرید دوربین فیلمبرداری ازسوی مظفرالدین شاه قاجار در سال 1279 به ایران آمد و نخستین فیلمبردار ایرانی ابراهیم خان عکاس باشی نام داشت.

گفتنی است: سلسله نشست‌های اکران و نقد فیلم، عصر سه‌شنبه‌های هر هفته در پلاتو حوزه هنری یزد برگزار می‌شود و حضور هنرمندان، سینماگران، هنرجویان و علاقه‌مندان به سینما در آن آزاد است.

انتهای پیام/ ی

اکران فیلم در پلاتو حوزه هنری یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.