قهرمان جهان در رشته فیفا در سال 2014 پیشنهاد کرد:

تیم‌های فوتبال ایران مانند باشگاه‌های بزرگ در صنعت بازی سرمایه‌گذاری کنند

نوید برهانی تیم‌های فوتبال ایران را به سرمایه گذاری در بازی های رایانه ای ترغیب کرد.

تیم‌های فوتبال ایران مانند باشگاه‌های بزرگ روی گیم سرمایه‌گذاری کنندبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قهرمان ایرانی مسابقات جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی 2014 در رشته فیفا، در حال رایزنی با چند تیم خارجی است تا که با یکی از آن‌ها برای مسابقات فیفا 2018 قرارداد بسته و به نخستین لژیونر ایرانی در بازی‌های رایانه‌ای تبدیل شود.

نوید برهانی با اعلام این خبر گفت: به همین دلیل امسال در مسابقات لیگ به صورت تمرینی شرکت کرده‌ام تا برای مسابقات بین‌المللی آماده شوم.

این گیمر 24 ساله اصفهانی گفت: در همه جای دنیا باشگاه‌های فوتبال به سراغ گیم آمده‌اند و بر روی آن سرمایه گذاری کرده‌اند، در کشور ما نیز باید چنین اتفاقی بیفتد.

برهانی ادامه داد: اگر باشگاه‌های فوتبال بر روی گیم سرمایه‌گذاری کنند، قطعا به نتایج خوبی دست پیدا می‌کنند. در حال حاضر باشگاه‌های ایرانی هزینه‌های زیادی انجام می‌دهند ولی نتیجه گیری در آن‌ها کم است. در حالی که اگر سرمایه گذاری کوچکی بر روی گیم انجام دهند قطعا به نتایج خوبی دست پیدا می‌کنند.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود درباره سطح بازیکنان ایرانی در رشته فیفا گفت: سطح بازیکنان ایرانی در رشته فیفا بالا است. احساس می‌کنم که در تورنمت‌های داخلی شانسم برای قهرمانی کمتر از مسابقات خارجی است چون رقابت‌ بین گیمرهای ایرانی بسیار نزدیک است و اکثر آنها در سطح خوبی قرار دارند.

وی در پاسخ به این سوال که به طور معمول برای شرکت در یک تورنمت چند ساعت در روز تمرین می‌کند، گفت: طبیعی است که برای شرکت در مسابقات، ساعت‌های بیشتری را از حالت معمول تمرین می‌کنم، مثلا حدود دو ماه پیش در تورنمت ازبکستان شرکت کردم و برای آمادگی در این مسابقه روزی 8 الی 9 ساعت تمرین می‌کردم.

وی ادامه داد: برای شرکت در لیگ سوم تمرین زیادی نکردم چرا که برای عقد قرارداد در سفر بودم و سال گذشته و سال‌های قبل‌تر تمرین بیشتری داشتم ولی با این وجود تمام تلاشم را خواهم کرد که نماینده ایران در مسابقات جهانی فیفا 2017 شوم.

ستاره ایران در مسابقات جهانی 2014 فرانسه در رشته فیفا، درباره نوع نگاه برخی از خانواده‌های ایرانی به بازی‌های رایانه‌ای گفت: بعضی از خانواده ها فرزندان خود را در این زمینه محدود می کنند و این محدودیت باعث می‌شود که آنها دنبال مسائل دیگری بروند. به نظرم بهتر است خانواده‌ها اجازه دهند که فرزندانشان اگر به بازی علاقه دارند، آن را شکوفا کنند و با برنامه‌ریزی می‌توانند به نحوی عمل کنند که آن‌ها در کنار بازی به دیگر کارها از جمله تحصیل نیز برسند.

برهانی با بیان این که اگر خانواده‌ام موافق بازی کردن من نبودند هیچ وقت به اینجا نمی‌رسیدم گفت: خانواده‌ها نیز به این موضوع توجه کنند که اگر فرزندانشان بتوانند مقام‌های جهانی در مسابقات گیم کسب کنند تیم‌های خارجی برای عقد قرارداد به سراغ آن‌ها می‌آیند.

این گیمر جوان که دانشجوی رشته دامپزشکی نیز هست درباره تاثیر برگزاری مسابقاتی همچون لیگ بازی‌های رایانه‌ای گفت: قطعا برگزاری این مسابقات در تصحیح نگرش خانواده‌ها و جامعه نسبت به بازی‌های رایانه‌ای بسیار موثر است. تا چند وقت پیش این مسابقات در گیم نت‌های کوچک و تاریک برگزار می‌شد و خانواده‌ها چندان علاقه‌مند نبودند که فرزندانشان در آن فضاها شرکت کنند؛ ولی اکنون این فضا فراهم شده است که خانواده‌ها از نزدیک رقابت فرزندانشان را ببینند و دیگر دلیلی ندارد که اجازه ندهند در این مسابقات شرکت کنند.

وی افزود: تا آنجا که می‌دانم امسال نزدیک به ۲۱۰۰ نفر برای رقابت در رشته فیفا ثبت نام کرده‌اند در حالی که در سال‌های قبل این گونه نبود و سطح مسابقات امسال بسیار بالاتر از سال‌های پیش است.

نوید برهانی بار دیگر تصریح کرد: سطح بازیکنان گیم در ایران بالاست و طبیعی است که از برگزاری چنین تورنمت‌هایی در کشور استقبال شود و باید فضاهای خوبی مثل اینجا بیشتر ایجاد شود.

این گیمر با بیان اینکه سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای اولین مسابقه داخلی است که او در سال جاری در آن شرکت می‌کند، از نحوه برگزاری برخی از تورنمت‌های داخلی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در دیگر تورنمت‌های داخلی، شان گیمر حفظ نمی‌شود، مثلا به گیمر می‌گویند از صبح تا شب در محل برگزاری مسابقات حضور داشته باشد در حالی که ممکن است آن روز اصلا مسابقه‌ای ندهد.

منبع: بنیاد ملی بازی های رایانه ای

انتهای پیام/

تیم های ایرانی مثل باشگاه های بزرگ جهان در بازی های رایانه ای سرمایه گذاری کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار