رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل:

آغاز مرمت مرحله پایانی مجموعه خواجه زین الدین ابوزیدآباد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل از آغاز مرمت مرحله پایانی مجموعه تاریخی خواجه زین الدین از توابع بخش کویرات آران و بیدگل خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جواد صدیقیان در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به این خبر اظهار داشت: برای مرمت و بهسازی مرحله آخر این مجموعه تاریخی بیش از ۳۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات اداره میراث فرهنگی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: کار مرمت و بهسازی این مجموعه تاریخی تا پایان شهریورماه امسال به پایان می رسد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل با اشاره به اینکه مرحله نخست عملیات مرمت بنا و موقوفه خواجه از تیرماه ۹۶ آغاز شده است، تصریح کرد: این مرمت در مرحله دوم به همت پایگاه میراث فرهنگی و با پیگیری دوستداران میراث فرهنگی ابوزیدآباد در حال انجام است و تا پایان شهریورماه به پایان خواهد رسید.

وی مجموعه خواجه زین الدین را از ابنیه ارزشمند نیمه دوم سده نهم هجری و شامل مسجد، آب انبار، حمام مردانه، حمام زنانه و خانقاه برشمرد.

صدیقیان با بیان این که مساحت تقریبی مجموعه ۷۲۰ متر مربع بوده و در سال ۸۴ در فهرست آثار ملی کشور به  ثبت رسیده است، افزود: مرمت سردر ورودی، بدنه های راه پله، استحکام بخشی ساقه بادگیر و کلاهک آب انبار و جرزهای فرسوده از جمله اقداماتی است که در این مرحله انجام می شود.

 

انتهای پیام/م

 

مرمت مرحله پایانی مجموعه خواجه زین الدین ابوزیدآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار