فرماندار اردستان:

در مقطعی اکثر کارخانه‌های اردستان تعطیل شدند

فرماندار شهرستان اردستان گفت: در مقطعی اکثر کارگاه‌ها تعطیل شدند ولی وضع موجود را حفظ کردیم و در دو سال گذشته هیچ مجموعه‌ای تعطیل نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا غیور  امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان اردستان با اشاره به وجود برخی مشکلات در بخش کشاورزی شهرستان اردستان، اظهار کرد: در شهرستان اردستان 470 رشته قنات وجود دارد که به دلیل نبود آب اکثر آن‌ها خشک‌شده و بخش کشاورزی اردستان با مشکل مواجه شده است.

وی افزود: نگاه به اشتغال در سطح شهرستان اردستان باید تغییر کند و در بخش کشاورزی نمی‌شود دنبال توسعه اشتغال یا حتی حفظ اشتغال باشیم.

فرماندار اردستان بیان داشت: بیشترین تلاش سال‌های اخیر در جهت شناسایی فرصت‌های شغلی و سرمایه‌های جدید بوده است و باید سعی کنیم در این جهت گام‌های بهتری برداریم.

غیور با  اشاره به تعطیلی بعضی کارگاه‌ها در سال‌های اخیر، گفت: در مقطعی اکثر کارگاه‌ها تعطیل شدند ولی وضع موجود را حفظ کردیم و در دو سال گذشته هیچ مجموعه‌ای تعطیل نشده است.

وی ادامه داد: یکی از موارد و موضوعاتی که انتظار می‌رود اتفاق بیافتد این‌ است که در ارتباط با آموزش و مهارت‌آموزی بیکاران شهرستان تلاش کنیم و اگر بتوانیم تعدادی از بیکاران جوان را آموزش دهیم می‌توانیم فرصت‌های جدید اشتغال فراهم کنیم.

فرماندار شهرستان اردستان با اشاره به اینکه در بعضی از کارخانه‌ها به دلیل نداشتن نیروی فنی مجبور شدند از شهرها و استان‌های دیگر نیرو بگیرند‌، تاکید کرد: انتظار می‌رود با کمک بخش‌های مختلف بتوانیم دوره‌های آموزشی ایجاد کنیم و مشکلات را برطرف کنیم.

غیور با درخواست از مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان  تصریح کرد: متأسفانه بعضی از مراکز فنی و حرفه‌ای در شهرستان اردستان فعال نیستند و از جنابعالی درخواست داریم کمک کنید تا این مراکز فعال شوند.

وی ضمن اشاره به اینکه یکی از نیازهای اصلی در سطح شهرستان تثبیت جمعیت روستایی است، عنوان کرد: باید تلاش گرد جمعیت چند روستا که مراکز دهستان نیز هستند را تثبیت کنیم؛ به دنبال ایجاد نواحی صنعتی در مراکز دهستان هستیم و سرمایه‌گذاران را تشویق می‌کنیم که به سمت روستاها بیایند و مراکز فنی حرفه‌ای فعال شود.

فرماندار شهرستان اردستان با تاکید بر اینکه مردم اردستان قانع، پرتلاش و سخت‌کوش بوده و با همه کمبودها شاهد تلاش مردم در بخش‌های مختلف هستیم، مطرح کرد: با اوضاع اقلیمی سختی که در منطقه اردستان وجود دارد مردم از دیرباز زندگی‌های سختی را داشته و باکارهای بزرگی که انجام می‌دهند زندگی جریان دارد.

غیور در پایان خاطر نشان کرد: ۳۴۰ روستا در شهرستان اردستان وجود دارد که به‌ موجب خشک‌سالی‌ و نبود اشتغال  بیشتر آن خالی از سکنه شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.