پنجمین جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح» آغاز شد/ نمایش آثار 240 هنرمند از 30 کشور جهان

پنجمین جشنواره بین المللی «هنر برای صلح» با نمایش آثار عکاسی و نقاشی آغاز به کار کرد.

///به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز 22 شهریور 96 کیش استر لاروش نماینده سازمان یونسکو در ایران، از پنجمین جشنواره بین المللی «هنر برای صلح» که با موضوع صلح برگزار شد، دیدن کرد.

این جشنواره، ترکیبی از آثار 240 هنرمند از 30 کشور جهان است که در رشته‌های نقاشی، عکاسی، مجسمه، گرافیک، ویدیو آرت، پرفورمنس، تئاتر، سینما و موسیقی به نمایش گذاشته می شود. البته بخش اعظم این آثار در حوزه تجسمی است.

نماینده سازمان ملل در این نمایشگاه همراه با مدیر تماشاخانه ایرانشهر، مجید رجبی معمار و هنرمندانی چون پرویز پورحسینی و بهزاد فراهانی و جمعی از اهالی هنر از 4 تالار خانه هنرمندان بازدید کرد. 

در بخش نقاشی، آثار 64 هنرمند از جمله ناصر اویسی، جعفر روح‌بخش، کوروش شیشه‌گران، بهرام دبیری، منوچهر نیازی، کامبیز درم‌بخش و... به نمایش درآمده است. در این بخش شاهد آثاری از هنرمندان فرانسویی و ایتالیایی نیز هستیم.

در بخش عکس نیز آثار 52 هنرمند از جمله عباس کیارستمی، رضا کیانیان، ابراهیم حقیقی، سیف‌الله صمدیان، محمد فرنود، گوهر دشتی، شادی قدیریان، آرمان استپانیان، مجید سعیدی و... در کنار آثاری از عکاسانی از کشورهای فرانسه، افغانستان، هند و عراق در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

در بخش مجسمه و چیدمان، نیز 34 اثر از بهروز دارش، طاها بهبهانی، جمشید مرادیان، مریم سالور، گیزلا وارگا سینایی و... در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

بخش ویدیو آرت و پوستر این رویداد هنری، میزبان آثار 28 هنرمند از کشورهای ایران، یونان، مکزیک، آمریکا، روسیه، دومنیکن، چین، اکوادور، ترکیه، لهستان و اندونزی است.

در بخش نمایشگاهی پنجمین جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح» تمامی آثار برای فروش ارائه شده‌اند و عواید حاصل از آن صرف ساخت مدرسه و اقدامات بشردوستانه خواهد شد.

گفتنی است؛ جشنواره هنر برای صلح، از 21 شهریور ماه سال 96 در خانه هنرمندان آغاز شده است و تا 30 شهریور ماه در بخش های مختلفی چون عکس، نقاشی و مجسمه ادامه دارد.

 

انتهای پیام/

پنجمین جشنواره بین المللی هنر برای صلح میزبان آثار 240 هنرمند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.