سلطانی فر:دو و میدانی برای کسب مدال در المپیک توکیو شانس دارد/ استعفانامه قریب به دست من نرسیده است

وزیر ورزش و جوانان گفت: نگاه خاصی به رشته های مدال آور المپیکی داریم و اعتقاد دارم دو و میدانی می تواند در توکید مدال کسب کند.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، مسعود سلطانی فر درباره اهمیت وزارت ورزش و جوانان به رشته های مدال آور بیان کرد: برای شته های ژیمناستیک، دو و میدانی، شنا، تیراندازی، قایقرانی و شمشیربازی که در بازی های آسیایی و المپیک مدال های زیادی دارند، برنامه ریزی گسترده ای انجام داده ایم تا با توجه به ظرفیت هایی که وجود دارد به سکوهای مهم این رشته ها دست یابیم.

او ادامه داد: برای بازی های آسیایی جاکارتا در برخی از این رشته ها شانس کسب مدال طلا داریم اما با توجه به استعدادهایی که در دو و میدانی داریم اعتقاد دارم زمان آن رسیده است که پس از مدال نقره احسان حدادی در المپیک لندن در سایر مواد این رشته هم مدال بگیریم.

سلطانی فر افزود: فاصله نفر اول و آخر دو 100 متر حدود 60 صدم ثانیه است اما همین امر شرایط حساس و مهمی را به وجود می آورد و اگر ورزشکار بتواند خودش را از لحاظ آمادگی به سطح خوبی برساند، می تواند مانند اوسین بولت جامائیکایی در سه المپیک مدال کسب کند.

او عنوان کرد: دو و میدانی کاران ایرانی وضعیت خوبی دارند و با حضور در تورنمنت های معتبر و استفاده از مربیان و مدرسان خارجی می توانیم شرایط رشد سریع تر آن ها را فراهم کنیم. ورزشکاران ما توانایی نزدیک کردن رکوردهایشان به سطح جهانی را دارند. در این صورت می توانیم به این امر امیدوار بمانیم که رشته های مدال آور المپیکی ما افزایش پیدا کند. در کل امید زیادی داریم تا دو و میدانی در المپیک توکیو مدال کسب کند.البته به مدال آوری در شمشیربازی، سنگنوردی، تیراندازی، قایقرانی و برخی رشته های جدید امیدوار هستیم.

سلطانی فر درمورد اینکه آیا به صورت قلبی به مدال آوری این رشته ها در المپیک اعتقاد دارد یا خیر، گفت: جواب من در صحبت با رسانه ها به این سوال مثبت است.

او درمورد اینکه آیا دو و میدانی از زیرساخت های لازم برخودار است یا خیر، تصریح کرد: برخلاف تصور بسیاری از افراد و انتقاداتی که مطرح می شود، اعتقاد دارم ورزش کشور مشکل سخت افزاری ندارد. در سال های اخیر به ویژه 2 سال اخیر حدود 20 ورزشگاه 15 هزار نفری در سطح کشور افتتاح شد. همچنین قرار است در سال های آتی در اردبیل و بروجرد 2 سالن دو و میدانی به بهره برداری برسد. با حضور مدرسان بین المللی می توانیم از لحاظ کیفی سطح مربیان دو و میدانی را ارتقا دهیم.

وزیر ورزش و جوانان درمورد مشکلات فدراسیون تیراندازی اظهار کرد: معاون حقوقی وزارت ورزش به صورت شفاف درباره مسائل مدیریتی فدراسیون تیراندازی صحبت کرد.

سلطانی فر درمورد انتخاب جایگزین محمد حسین قریب، رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال تهران بیان کرد: تاکنون استعفانامه قریب را دریافت نکرده ام.

او درمورد اعزام نشدن تیم ملی شنا به مسابقات آسیایی گفت: این اتفاق قرار است در هر عرصه و رشته ای پیش آید. قرار نیست هر رشته ای که ورزشکارانش به مسابقات مختلف اعزام نمی شوند رئیس فدراسیون آن رشته برکنار شود. معاون قهرمانی وزارت ورزش این امر را پیگیری می کند و درصورتی که تخلفی رخ داده باشد، برخورد می کند.

سلطانی فر درباره پرداخت پاداش صعود بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی بیان کرد: وزارت ورزش پاداش ملی پوشان فوتبال را پرداخت کرد.

انتهای پیام/

وزارت ورزش و جوانان پاداش بازیکنان فوتبال را پرداخت کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار