کرمان می تواند الگوی رفع فقر مطلق در کشور باشد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به تاکید دولت بر رفع فقر مطلق در کشور، گفت: استان کرمان به ویژه مناطق جنوبی این استان می تواند الگوی تحقق این شعار باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور دیشب در دیدار با استاندار کرمان افزود: شعار مورد تاکید ریاست جمهوری، رفع فقر مطلق در کشور است که برای این منظور باید با برنامه و به صورت هدفمند حرکت کرد.

وی به اقدامات کمیته امداد در پرداخت مستمری، کمک هزینه های تحصیلی، حمایت از نخبگان محروم، درمانی و سایر حوزه ها اشاره و تاکید کرد: اولویت اصلی در این نهاد، توانمندسازی مردم است و در این رابطه کمیته امداد در ارتباط با محرومان، زمینه توانمندسازی محرومان را فراهم می کند.

علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در این دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به اینکه واگذاری مدیریت توسعه به بخش غیر دولتی آثار بسیار مهمی بر جای گذاشته است، افزود: این طرح از قلعه گنج آغاز شد تا ظرفیت های نهفته در هر منطقه فعلیت یابد.

وی با اشاره به این مطلب که برخی مناطق و روستاها فاقد هر نوع اقتصاد و درآمد هستند ، تصریح کرد: برای رفع مشکلات این روستاها، مناطق هشت گانه اقتصادی ایجاد شد و معین های اقتصادی ماموریت توسعه در این مناطق را بر عهده گرفتند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان کرمان با اشاره به وجود بروکراسی فرسوده در کشور که مانع توسعه می شود، گفت: وابستگی توسعه به دولت شرایط کنونی را رقم زده است و باید با نگاه جدید، این روند را بهبود بخشید.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه در راستای اجرای طرح ها استفاده از ظرفیت معین های اقتصادی، به توسعه فرهنگی توجه ویژه ای شده است، گفت: با اقدامات انجام شده در مناطق مختلف، این مناطق از مناطقی مهاجر فرست به مناطق مهاجرپذیر تبدیل شده اند.

وی ضمن تقدیر از تلاش های انجام شده از سوی کمیته امداد در کشور و استان کرمان، گفت: اقدامات انجام شده در راستای توانمندسازی خانواده های نیازمند در کشور که توسط کمیته امداد انجام شده، جای تقدیر دارد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد نهاد اقتصادی پایدار در استان کرمان هستیم، اظهار کرد: استان کرمان به استانی خودگردان تبدیل می شود و می تواند مدیریت توسعه در سایر استان ها را نیز عهده دار شود.

رزم حسینی با اشاره به تکلیف دولت برای ساماندهی روستاهای کم برخوردار گفت: تجمیع روستاها طرحی است که در استان کرمان مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: در کرمان مدل و سبک جدیدی از مدیریت را تمرین می کنیم و در این زمینه از ظرفیت های شرکت های اقتصادی توانمن استفاده می کنیم.

انتهای پیام/ی

وجود 22معین اقتصادی درکرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
جالبه
آخرین اخبار