وقوع توفان سهمگین تالیم در ژاپن/ خطر وقوع سیل و رانش زمین

توفان قدرتمند «تالیم» که هجدهمین توفان آسیاست از روز چهارشنبه جزایر جنوب غربی ژاپن را در نوردیده است.

وقوع توفان سهمگین تالیم در ژاپن/ خطر وقوع سیل و رانش زمینبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، توفانی قدرتمند که هجدهمین توفان آسیاست از روز چهارشنبه جزایر جنوب غربی ژاپن را در نوردید و پیش‌بینی می شود در روزهای آینده به بخش مرکزی این کشور برسد.

سازمان هواشناسی ژاپن در مورد بارش‌های فوق العاده شدید و خطرات سیل و رانش زمین هشدار داده است.

توفان تالیم صبح روز پنجشنبه بین اوکیناوا و کیوشو بود و به سمت شمال شرق در حرکت است.

این توفان با سرعت 15 کیلومتر در ساعت حرکت می کند و با بادهایی به سرعت 252 کیلومتر در ساعت همراه است. سازمان هواشناسی ژاپن باران‌هایی را که «هر 50 سال یکبار» در منطقه اوکیناوا می بارد، پیش‌بینی کرده است.

جزیره میاکو در منتهی الیه جنوبی ژاپن با 54 هزار نفر جمعیت از روز چهارشنبه تحت تأثیر این توفان قرار دارد. تصاویر تلویزیونی وزش تندبادهای شدید و باران‌های سیل‌آسا را در این جزیره نشان می دهند. مؤسسات آموزشی در این جزیره تعطیل شدند. بنا بر اعلام شرکت محلی برق، برق حدود 18 هزار مشترک قطع شده است و پروازهای داخلی در این منطقه لغو شدند.

توفان تالیم ابتدا به سمت غرب در حرکت بود اما بعد با یک توفان دیگر (توفان دوکسوری، نوزدهمین توفان فصل در آسیا) برخورد کرد که باعث تغییر مسیر آن شد. این توفان در حال حاضر به سمت شمال و جزایر اصلی ژاپن یعنی کیوشو، شیکوکو، هونشو در حرکت است و پیش‌بینی می شود به تدریج در اوایل هفته آینده این جزایر را درنوردد.

حدود 20 تا 30 توفان هر سال در آسیا شکل می گیرد و تقریبا نیمی از آنها همه یا بخشی از ژاپن را تحت تأثیر قرار می دهند و اغلب خسارات‌ و تلفات شدیدی بر جا می گذارد.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار