قتل عجیب و وحشتناک دختر ۵ ساله /حال برادر 4 ساله وخیم است

خواهر و برادرخردسال به طرز مرموزی مسموم شدند و مرگ دخترک معمایی را پیش روی بازپرس ویژه قتل گذاشت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  «آن‌ها پاره‌های جگرم بودند. با زحمت زیاد و یک عمر کارگری برای مردم آن‌ها را بزرگ کردم. ما نیز هیچ نقشی در مرگ محمد و اسما نداشتیم.». این‌ها گوشه‌ای از اعترافات مردی ۶٠ ساله است که به اتهام قتل یکی از نوه‌های خردسالش و مسموم کردن دیگر نوه‌اش دستگیر و به دادسرا انتقال داده شده بود.

در حالی پیگیری ماجرای این پرونده در دستور کار شعبۀ ویژه قتل  دادسرای مشهد قرار گرفت که ظهر جمعه، هجدهم شهریور، خبری مبنی‌بر مسمومیت شدید دو کودک خردسال و مرگ یکی از آنان به بازپرس میرزایی اعلام شد و تیم جنایی دادسرا راهی محل حادثه Incident گردید.

با حضور قاضی Judge میرزایی در محل، که یک درمانگاه بود، مشاهده شد یک دختربچۀ پنج‌ساله، به همراه برادر چهارساله‌اش، به دلیل مسمومیت شدید، به این مجموعۀ درمانی آورده شده‌اند که دختر خردسال، به دلیل وخامت حالش، قبل از انتقال به درمانگاه، جانش را از دست داده است. با توجه به اینکه شرایط احیای پسربچۀ چهارساله در این مجموعۀ درمانی امکان‌پذیر نبود، با دستور مقام قضایی، این طفل معصوم به یکی از بیمارستان‌های مشهد منتقل شد و بدن بی‌جان خواهرش نیز، برای تعیین علت مرگ، به پزشکی قانونی منتقل گردید.

پدربزرگ این دو کودک خردسال، که در محل درمانگاه حضور داشت، در پاسخ به سؤال مقام قضایی مبنی‌بر چگونگی مسمومیت نوه‌هایش عنوان کرد: «نمی‌دانم چه شده است. آن‌ها برای مدت کوتاهی از خانه خارج شدند و وقتی برگشتند حالشان خوب نبود. مثل همیشه محمد داخل خانه در کنارم خوابید و اسما هم در کنار مادرش داخل حیاط خوابید که صبح، با سر و صدای مادرشان، بیدار شدم. اسما نفس نمی‌کشید. محمد نیز حالش مساعد نبود. برای همین، با پدرشان آن‌ها را به درمانگاه منتقل کردیم.».

در این میان، پدر دو کودک مسموم شده اظهارات دیگری به تیم جنایی پرونده ارائه داد که حاکی از آن بود که فرزندانش بعد از خوردن شام دچار مشکل شده‌اند. لذا، با توجه به این اظهارات ضد و نقیض، پدربزرگ دو کودک مسموم‌شده به همراه پدرشان به صورت موقت بازداشت و، برای ادامۀ تحقیقات، به ادارۀ جنایی پلیس Police آگاهی منتقل شدند.

مسمومیت با مواد‌ مخدر

با دستگیری دو مظنون این حادثه، تحقیقات قضایی آغاز شد و قاضی میرزایی برای بررسی بیشتر در محل سکونت این دو کودک خردسال واقع در منطقۀشهید رجایی مشهد حضور یافت. مادر این دو کودک، که از این حادثه در شوک بود، به‌درستی پاسخ مقام قضایی را نداد. لذا بازپرس پرونده منتظر نظر پزشکی قانونی شد.

معمای مسمومیت این دو طفل خردسال با ابهامات زیادی مواجه بود و، تا قطعی شدن نظر پزشکی قانونی و بیمارستان، نمی‌شد نظری صادر کرد. تحقیقات ادامه داشت تا اینکه ظهر یکشنبه، ٢٠شهریور، نظر معاینۀ جسد دختربچۀ پنج‌ساله از سوی پزشکی قانونی اعلام و مشخص شد که این کودک معصوم، به دلیل خوردن مواد مخدر، دچار مسمومیت شدید شده و به همین دلیل، جانش را از دست داده است.

هم‌زمان با اعلام نظر پزشکی قانونی، نتیجۀ آزمایشات دیگر کودک مسموم‌شدۀ این پرونده از سوی بیمارستانی که او در آن بستری بود اعلام شد و مشخص گردید برادر چهارسالۀ متوفی نیز، به دلیل خوردن مواد‌ مخدر، دچار مسمومیت شدید شده است. البته آثار سوختگی شدید روی دست و سر این پسر خردسال نیز وجود داشت که کادر درمانی بیمارستان این نشانه را حاکی از کودک‌آزاری دانستند و موضوع را به بازپرس جنایی پرونده اعلام کردند.

من قاتل نیستم

در حالی این پسر‌بچۀ چهار ساله با مرگ دست و پنجه نرم می‌کرد که دو مظنون پرونده روز سه‌شنبه، ٢١شهریور، برای جلسۀ بازپرسی در دادسرا حاضر شدند و در مقابل قاضی میرزایی قرار گرفتند. مرد ۶٠ ساله، که هنوز روی حرف‌ها‌یش تأکید داشت، به مقام قضایی گفت:‌ «نمی‌دانم چه اتفاقی برای آن‌ها افتاده است. هنگامی که محمد و اسما به خانه برگشتند، حالشان خوب نبود. صبح متوجه شدم که اسما نفس نمی‌کشد و محمد هم حالش خوب نیست. با پسرم آن دو را به مرکز درمانی منتقل کردیم که یکی از پرستاران گفت اسما فوت کرده است.».

این مرد سال‌خورده در واکنش به نتیجۀ اعلام‌شده از سوی پزشکی قانونی مبنی‌بر مثبت بودن کیت خونی متوفی و برادر مسمومش به مواد‌ مخدر اظهار کرد: «من اعتیاد ندارم و مواد‌مخدر نیز در خانه‌ام نیست. شاید وقتی آن‌ها بیرون رفته‌اند کسی مواد افیونی را به‌زور به دو نوه‌ام خورانده باشد. من قاتل نیستم.».

دیگر مظنون این پرونده، که به لهجۀ ساکنان یکی از استان‌های جنوبی حرف می‌زد، در این مورد، به بازپرس جنایی پرونده گفت:‌ «نمی‌دانم چه‌کسی با فرزندانم این کار را انجام داده است. آن دو، بعد از خوردن شام، حالشان وخیم شد و، وقتی صبح آنان را به مرکز درمانی بردیم، متوجه شدم اسما فوت شده است.».

حال برادر اسما وخیم است

بازپرس ویژۀ قتل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، در تشریح دیگر ابعاد این پرونده، به خبرنگار ما گفت: «در حالی که پدربزرگ دو کودک حادثه‌دیده ادعا کرده است اعتیاد ندارد، در بررسی خانۀ وی، ادوات و آلات استعمال مواد افیونی کشف شد. همچنین آزمایش این مرد سال‌خورده مثبت بود که نشان می‌دهد او به مواد مخدر Drugs اعتیاد دارد.».

قاضی کاظم میرزایی دربارۀ آثار سوختگی مشهود روی اندام محمد چهارساله توضیح داد: «طبق نظر پزشک معالج محمد، آثار سوختگی ناشی از زغال یا برخورد شیء داغ به پوست است. علاوه‌بر این، تازه بودن و نوع زخم حکایت از کودک‌آزاری دارد که در این مورد در حال تحقیق هستیم.».

وی افزود: «وضعیت جسمی کودک چهارساله وخیم است و این طفل خردسال در بخش مراقبت‌های ویژۀ یکی از بیمارستان‌های مشهد بستری است.».

میرزایی به ادامۀ تحقیقات از دو متهم پرونده اشاره کرد و ادامه داد: «دو متهم پرونده همچنان حاضر به همکاری با قانون Law نیستند و واقعیت ماجرا را کتمان می‌کنند. لذا، تا روشن شدن واقعیت، در اختیار پلیس آگاهی قرار دارند.»

منبع: رکنا

انتهای پیام/

ماجرای قتل عجیب کودک پنج ساله

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.