به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می شود

نخستین جشنواره تئاتر «پلاک» در شاهین‌شهر برگزار می‌شود

نخستین جشنواره تئاتر دفاع مقدس «پلاک» به مدت سه روز در شاهین شهر برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در آستانه هفته دفاع مقدس، نخستین جشنواره تئاتر دفاع مقدس «پلاک» با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان، سازمان فرهنگی ورزشی و تفریحی شهرداری شاهین‌شهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج هنرمندان، حوزه امام علی(ع) به مدت سه روز از تاریخ ۲۵ شهریورماه در شاهین شهر برگزار می‌شود.

در مدت ۱۵ روز زمان مشخص شده برای دریافت آثار نمایشی نخستین جشنواره تئاتر دفاع مقدس «پلاک» ۴۵ تئاتر صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه‌خوانی به دبیرخانه ستاد جشنواره پلاک ارسال شده است که با نظر هیئت بازبینی ۶ تئاتر صحنه‌ای، ۱۰ نمایش خیابانی و سه اثر نمایشنامه‌خوانی برای این جشنواره انتخاب شدند.

آثار ارسالی به این جشنواره از شهرهای اصفهان، شاهین شهر، کاشان، نطنز، فلاورجان، فولادشهر، بهارستان، خمینی شهر و غیره بوده است.

در طول روزهای برگزاری جشنواره هر روز چهار اجرای صحنه‌ای و ۹ اجرای خیابانی برنامه‌ریزی شده است و به طور کلی ۲۷ نمایش خیابانی و ۱۲ تئاتر صحنه ای در طول سه روز اجرا میشود.

اجرای آثار صحنه‌ای در تالار شیخ بهایی و اجرای نمایش‌های خیابانی در محلات و پارک‌های سطح شهر شاهین‌شهر خواهد بود.بدین ترتیب هر روز از  ساعت ۱۸ و ۲۰ دقیقه به طور همزمان دو اثر در دو سالن مجزای تالار شیخ بهایی به صحنه می‌رود و در ساعت‌های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ نیز سه اثر خیابانی به طور همزمان در محل پارک‌های انقلاب اسلامی، فردوسی و رازی اجرا می‌شود.

در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره تئاتر دفاع مقدس «پلاک» کارگاه آموزشی نمایشنامه‌نویسی «از ایده تا اجرا» برنامه‌ریزی شده است که مدرس آن عبدالحی شماسی از اساتید بنام کشور در حوزه نمایشنامه ‌و فیلمنامه نویسی است.

گفتنی است افتتاحیه جشنواره تئاتر دفاع مقدس «پلاک» روز ۲۵ شهریور ماه از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در محل یادبود شهدای گمنام پارک انقلاب اسلامی در شهرستان شاهین برگزار می شود. 

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری نخستین جشنواره تئاتر «پلاک» در شاهین‌شهر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ساعی
۱۶:۳۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
این جشنواره برگزار شد و خبرش در همه خبرگزاری های منعکس شد اما هیچ مبلغی به هنرمندان داده نشد , هیچ جایزه ای نقد نشد و به معنای واقعی کلمه سواستفاده از هنرمند متعهد
آخرین اخبار