معاون وزیر کشور؛

1600 نفر جذب استانداری های کشور می شوند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور گفت: یک هزار و 600 نفر جذب استانداری های کشور می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جواد ناصریان که در جلسه کارگروه منطقه ۳(استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و کردستان)  در استانداری اردبیل سخن می گفت ادامه داد: منابع مالی پرداخت حقوق این نیروها در بودجه سال آینده پیش بینی شده است و افراد جذب شده تنها در استانداری و فرمانداری ها به کارگیری می شوند.

وی گفت: به هیچ عنوان در سطح ستادی وزارت کشور امکان به کارگیری این نیروها وجود نخواهد داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور با بیان اینکه دولت با محدودیت منابع مالی و اعتباری روبروست و باید منابع مالی در استان ها مدیریت شود، تصریح کرد:با این حال بسیاری از مشکلات و معوقات پرداخت حقوق و پاداش کارکنان و بازنشستگان در این دولت حل شده است.

ناصریان با اشاره به درخواست برخی استانداری ها مبنی بر ملی شدن اعتبارات هزینه ای اظهار داشت:مخالف ملی شدن اعتبارات هزینه ای استان ها بدلیل تاثیر پذیری از سیاست چانه زنی هستم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور با اشاره به تشکیل سازمان برنامه و بودجه کشور و به تبع آن تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها ، بیان کرد: 2 هزار و 790 پست سازمانی از استانداری ها منتزع و به سازمان برنامه و بودجه منتقل شده اند و برنامه یکسان سازی نظام پرداخت و رفع تبعیض در دست اقدام است.

ناصریان با اشاره به تلاش دولت برای بهره گیری از تجارب ارزشمند مدیران در دوره گذشته تصریح کرد: بدنه دولت، مدیران باتجربه متخصص و کارآمد هستند تا دولت بتواند از بحران و مشکلات کشور عبور کند و در حال حاضر۳۰ استاندار استان های کشور افراد باتجربه و توانمند هستند.

وی بیان کرد: مجوز ساماندهی نیروها را از دولت درخواست کرده ایم که درصورت موافقت دولت، با جابجایی نیروها در مجموعه استانداری، فرمانداری و بخشداری ها که عمدتا نیروهای قراردادی مدنظر است از تمرکز نیروها در حوزه های عمومی جلوگیری و مشکل کمبود نیروها در برخی حوزه ها و بخشداری ها حل می شود و این نیروها نیز از برخی مزایا و مشوق ها تا تبدیل وضعیت بهره مند خواهند شد.

معاون وزیر کشور گفت: توانمند سازی و ساماندهی نیروی انسانی و  تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و پیمانی جزئی از برنامه های اولویت دار معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت است.

ناصریان با بیان اینکه 7 هزار نفر نیروی قراردادی داریم که بدلیل عدم موافقت سازمان اداری و استخدامی کشور امکان برگزاری آزمون داخلی و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی فراهم نشد، خاطر نشان کرد: دولت مکلف شده سالانه ۱۵ درصد نیروهای قراردادی خود را کاهش دهد که بدلیل وضعیت اقتصادی و اشتغال کشور تا کنون اقدامی نکرده ایم.

وی از راه اندازی سیستم الکترونیک پرونده کارکنان توسط اداره کل امور اداری و مالی استانداری اردبیل قدردانی کرد و گفت: این اقدام باید بعنوان الگو پس از اصلاح معایب احتمالی و رعایت نکات امنیتی در دیگر استانداری های کشور هم اجرایی شود.

 

انتهای پیام/ح

۳۰ استاندار استان های کشور افراد باتجربه و توانمند هستند

 

 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
کارکنان قراردادی با داشتن ۱۵الی ۲۰سال با داشتن تجارب فراوان کاری و شغلی و منطقه ای چرا تا الان نباید رسمی بشن