رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در اصفهان:

هیچ انقلابی به اندازه انقلاب امام حسین(ع) بین احساس و عقلانیت جنگ نکرده

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ انقلابی به اندازه انقلاب امام حسین(ع) بین احساس و عقلانیت جنگ نکرده و این در حالی است که کمال عقلانیت و کمال احساس در این انقلاب تبلور پیدا کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام احمد مبلغی  امروز در دومین نشست تخصصی‌ پیرغلامان و خادمان حسینی در مجتمع مهدیه اصفهان با اشاره به ویژگی‌های انقلاب حسینی اظهار داشت: اکنون تمام امت‌ها به امام حسین(ع) به چشم خاصی نگاه می‌کنند این در حالی است که انقلاب حسینی فرا دینی است و مختص اسلام نیست بلکه از درون اسلام برخاسته است.

وی افزود: در توصیف انقلاب حسینی عالمان مسیحی کتاب‌های درخشان و مهمی دارند، زیرا همگی احساس می‌کنند که امام حسین(ع) حرف دل آنها را می‌زند و معتقد هستند شعار امام حسین(ع) شعاری بر اصلاح عموم و مبارزه با ظلم است.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی پیرامون جاذبه انقلاب حسینی تصریح کرد: جاذبه انقلاب حسینی مرزهای ادیان را در نوردیده، به سمت انسان‌ها رفته و بر اساس شعار روز عاشورا به فراتر از وضعیت دینی و ترس ار معاد هم توجه خود را معطوف داشته است.

وی با بیان اینکه انقلاب، انقلاب فرا احساسی است به گونه‌ای که درون آن هم احساس و هم بالاتر از آن یعنی عقلانیت وجود دارد، افزود: هیچ انقلابی به اندازه انقلاب امام حسین(ع) بین احساس و عقلانیت جنگ نکرده و این در حالی است که کمال عقلانیت و کمال احساس در این انقلاب تبلور پیدا کرده است.

مبلغی پیرامون فرا زمینه‌ای بودن انقلاب حسینی بیان کرد: این انقلاب محدود به زمینه‌ خاصی نیست و در آن سیاست، عرفان اندیشه، توجه به ضعیفان، عاطفه و عقل وجود دارد به گونه‌ای که هر مقوله بشری را که در نظر بگیریم یک ادبیات، نگاه و اندیشه‌ای از امام حسین (ع) در عاشورا برای آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه انقلاب امام حسین(ع) افسردگی و رکود نمی‌شناسد و یک چشمه جوشان به شمار می‌رود و کهنگی در آن جایگاهی ندارد، تصریح کرد: انقلاب امام حسین(ع) همیشه نقطه آغاز است و نقطه پایانی برای آن تعریف نشده، این در حالی است که نسخه‌ای برای مشکلات تمام جامعه بشری است.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شعار این نشست بر 2 محور روحیه انقلابی و کانون تفکر اسلامی است گفت: انقلاب امام حسین(ع) این توانایی را دارد که تمام جوامع را در کنار خود جمع کند و همگی را هم‌سخن و هم‌رای با یکدیگر قرار دهد.

وی با بیان اینکه برای ارتباط با امام حسین(ع) باید انقلابی باشیم و در مقابل ظلم سازش نکنیم، افزود: به ظالمان فرصت تجدید قوا ندهیم و به سوی اندیشه و تفکر حرکت کنیم.

 

انتهای پیام/م

 

انقلاب امام حسین(ع) افسردگی و رکود نمی‌شناسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.