راهکارهای یافتن داروهای کمیاب

مردم می توانند با استفاده از سامانه 1490 از داروخانه هایی که داروی کمیاب مورد نظرشان را دارند اطلاع و نسبت به تهیه آن اقدام کنند.

راهکارهای یافتن داروهای کمیاببه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از شبکه خبر، مدیر مرکز اطلاع رسانی و پاسخگویی سامانه 1490 سازمان غذا و دارو با اعلام این خبر افزود: این سامانه به منظور کمک به دسترسی آسانتر مردم به داروهای کمیاب مورد نیازشان راه اندازی شده است. مردم با تماس با سامانه 1490 و 190 یا ارسال پیامک به 201490 و اعلام داروی مورد نیاز، از 2 داروخانه نزدیک به محل سکونت خود که داروی مورد نظرشان را دارد مطلع می شوند.

طلعت قانع با بیان اینکه همه داروخانه ها لیست دارویی خود را در اختیار ما قرار می دهند و ما با استفاده از آن بانک اطلاعاتی گسترده ایی را ساماندهی کرده ایم گفت: این سامانه برای سراسر کشور برنامه ریزی شده ولی متاسفانه فقط داروخانه های شهرهای بزرگ با ما همکاری می کنند و شهرهای کوچک به دلیل کوتاه بودن مسیرهای دسترسی به داروخانه ها هماهنگی لازم را با ما ندارند.

وی عدم برگشت پول از بیمه ها، مشکلات کارخانه‌ها و شرکت‌ها برای تولید دارو و مشکلات شرکت های پخش را از دلایل مهم کمبود دارو برشمرد و افزود: تجویز داروهای از گردونه خارج شده یا داروی تازه به بازار آمده از سوی پزشکان از دیگر دلایل نایاب بودن داروهاست .همچنین گاهی داروهای خاصی مورد نیاز مردم است که به دلیل کم بودن تعداد مصرف، تولید آن به صرفه نیست و این داروها به صورت محدود به کشور وارد می شود.

مدیر مرکز اطلاع رسانی و پاسخگویی سامانه 1490 سازمان غذا و دارو در پایان از مردم خواست حتما راهنماهای دارویی را مطالعه و سپس به مصرف داروی مورد نظر اقدام کنند تا از عوارض همزمانی مصرف و دیگر عوارض آن جلوگیری شود.

انتهای پیام/

شناسایی علل نایاب بودن داروها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۲۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۶
دو ماه پیش دنبال یک داروی کمیاب بودم از ۱۴۹۰ اسم چند. داروخانه رو پرسیدم که به نتیجه نرسیدم،طی تماس تلفنی مجدد اپراتور مریوطه با لحن بدی گفت پس اگه نیست کل داروخانه ها رو سر بزن.این پاسخ یعنی منی که گذاشتن اینجا واسه راهنمایی،بود و نبودم فرقی نمیکنه.ای کاش پایشی برای عملکرد این عزیزان وجود داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۶
امیدوارم با این راهکار مشکل خیلیا حل بشه
آخرین اخبار