1113 پرونده حریم جاده ها راهی دادگاه شدند

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: با همکاری و دستور مقام عالی قضایی به بیش از 1113 مورد پرونده حریم جاده ها رسیدگی شده است.

1113 پرونده حریم جاده ها راهی دادگاه شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمید پرورشی خرم اظهار داشت: توقف کار، تخریب و صدور مجوز از جمله احکام این پرونده ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه این اقدام به منظور بالا بردن سطح ایمنی تردد خودروها و حفظ حریم راه ها در محورهای مواصلاتی، انجام می شود، افزود: کارشناسان این اداره کل هرگونه تجاوز به حریم را به دقت دنبال کرده و در راستای رفع آن از طریق قوانین مصوب کشوری و هماهنگی با نیروی انتظامی اقدامات لازم را به‌عمل می‌آورند‌.

پرورشی خرم ادامه داد: اولويت كار در بخش راهداري، ارتقاي ايمني و نگهداري راه ها، به عنوان ثروت ملي است و می‌تواند نقش مهمی در ایجاد امنیت جاده‌ای ایفا کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه همدان از استان های گردشگری محسوب می شود این اداره سعی دارد علاوه بر افزایش ایمنی در تامین رفاه حال مسافران در تردد از محورهای مواصلاتی، سفر خاطره انگیزی را برای گردشگران رقم زده و با برنامه ریزی ها و تلاش های شبانه روزی راهداران این مهم انجام شده است.

معاون راهداری این اداره کل در ادامه با تأکید بر اینکه یکی از علائم مهم در شناساندن موقعیت جاده، خط کشی جاده ای است، یادآور شد: در سطح استان در 5 ماهه گذشته مسافتی به طول 614 کیلومتر از راه های فرعی و اصلی، با نظارت کارشناسان ایمنی و ترافیک اداره انجام شده است که می تواند در افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای موثر باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه راه ها به عنوان یکی از اصلی ترین شاخصه های توسعه و مهمترین زیربناها و زیرساخت های لازم برای پیشرفت محسوب می شود و حفظ راه ها از جنبه های اقتصادی دارای اهمیت است، خاطرنشان کرد: همچنین در پنج ماه امسال 111 هزارو 961 نفر ساعت گشت راهداری در راه های شریانی اصلی و فرعی و راه های روستایی استان به بررسی و گزارش مشکلات راه ها پرداخته اند.​

انتهای پیام/ د

تردد خودروها و حفظ حریم راه ها در محورهای مواصلاتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.