چهارمی شدن مازندران در قبولی کنکور

مازندارن از نظر قبولی کنکور امسال در رده چهارم کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: به رقم اینکه هنوز در سازمان سنجش نظر نهایی اعلام نشده است، ولی آمار‌ها نشان می‌دهد که مازندران رشد بسیار خوبی نسبت به سال گذشته به لحاظ قبولی کنکور داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه در کنکور سراسری سال ۹۵ ماندران رتبه زیر ۱۰ داشته، افزود: خوشبختانه دانش آموزان استان امسال دو رتبه ۳ و ۶ کشوری را به دست آوردند و در کسب رتبه زیر ۱۰۰ نیز با تلاش اساتید و خانواده‌های آنان، قبولی از ۳۹ نفر سال ۹۵ به ۴۴ نفر در سال ۹۶ افزایش پیدا کرد.

 

وی افزود: در سال گذشته ۱۱۲ نفر به رتبه زیر هزار دست پیدا کردند و امسال این تعداد به ۱۲۴ نفر رسید و این شرایط نشان می‌دهد که جایگاه بسیار خوبی در کنکور سراسری سال ۹۶ داشته باشیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران حافظه محو بودن را یکی از چالش‌های مهم نظام آموزشی عنوان کرد و گفت: متاسفانه نظام آموزشی ما به جای مهارت محور بودن، حافظه محور می‌باشد و متن محوری از دیگر معایب این حوزه است که به شدت بر متون چاپی و تألیف شده برای دانش آموزان تکیه دارد.

 

سیدعلی قاسمی با انتقاد از روندآماده سازی دانش آموزان برای قبولی در کنکورا فزود: متاسفانه یکی دیگر از ضعف‌های رفتاری آموزش ما این است که خانواده‌ها ودانش آموزان فکر می‌کنند کنکور هدف ن‌هایی و سرمنزل مقصود است و اگر می‌خواهیم جامعه را برای توسعه آماده کنیم، باید به دنبال تحول در نظام آموزشی باشیم و دانش آموزان را طوری تربیت کنیم که شایستگی‌های متعددی داشته باشند وکسب شایستگی تنها از طریق حوزه حافظه به دست نمی‌آید و باید به سمت مهارت افزایی و تقویت هرچیزی که لازمه زندگی است حرکت کنیم.


انتهای پیام/ع


رتبه چهارم مازندارن در قبولی کنکور امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار