انتقاد پاکستان از آمریکا به سبب فروش تجهیزات پیشرفته نظامی به هند

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان فروش فناوری و تجهیزات پیشرفته نظامی آمریکا به هند را تهدیدی علیه ثبات راهبردی و تعادل نظامی در منطقه جنوب آسیا توصیف کرد.

انتقاد پاکستان از آمریکا به سبب فروش تجهیزات پیشرفته نظامی به هندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «نفیس زکریا» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، امروز (پنج‌شنبه)، در نشست خبری هفتگی خود در اسلام آباد، پایتخت پاکستان، گفت: فروش فناوری و تجهیزات پیشرفته نظامی آمریکا به هند، تهدیدی برای ثبات راهبردی و تعادل نظامی منطقه جنوب آسیاست. نفیس زکریا افزود :آمریکا با فروش اسلحه و تجهیزات نظامی به هند، دهلی را به اتخاذ رویکرد نظامی تهاجمی و افزایش اقدامات ستیزه جویانه در منطقه، تشویق خواهد کرد. او گفت: انتقال تجهیزات پیشرفته و فناوری پیشرفته نظامی به هند موجب خواهد شد دهلی نو تلاش های منطقه ای برای تولید سلاح و مسابقه تسلیحاتی را افزایش دهد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تاکید کرد: پاکستان تلاش های گسترده ای را برای ایجاد امنیت و صلح پایدار در منطقه انجام داده و همیشه به هند پیشنهاد کرده است با ترک مسابقه تسلیحاتی، برای ترویج صلح، ثبات و امنیت در منطقه گام بردارد. دهلی با این که «کلبوشن یادو» جاسوس هندی، را برای فعالیت های خرابکارانه به پاکستان فرستاده بود، اما تلاش می کند با توسل به حقوق بشر و ارزش های انسانی و دروغ گفتن به مجامع بین المللی، توجه جامعه جهانی را از این پرونده منحرف کند.

نفیس زکریا درباره بحران افغانستان گفت: پاکستان متعهد به حمایت از همه طرح هایی است که با هدف صلح و ثبات در افغانستان جریان دارد. او همچنین، با محکوم کردن نسل کشی در میانمار اظهار کرد: دولت پاکستان موضوع جنایات علیه مسلمانان روهینگیا در ایالت «راخین» میانمار را در مجامع مختلف بین المللی پیگیری کرده است.

 

انتهای پیام/

انتقاد پاکستان از فروش تجهیزات پیشرفته نظامی آمریکا به هند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار