وزارت علوم در هفته ای که گذشت؛

افتتاح اولین خوابگاه برای دانشجویان خارجی/ ضرورت ایجاد منابع درآمد جدید در دانشگاه‌ها

وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با رویداد‌های متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به برخی از آنها می‌پردازیم.

افتتاح خوابگاه دانشجویان خارجی برای اولین بار در دانشگاه تهران/ضرورت ایجاد منابع درآمد جدید در دانشگاه‌هابه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوعی روبه رو بود که در این مطلب به بخشی از آنها  اشاره شده است.

 عملکرد دانشگاه فنی و حرفه ای تقاضا محور است

ناصر شمس رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای یک مرکز آموزشی مهارت‌محور است که واحدهای درسی را به صورت عملی و کارگاهی برای دانشجویان برگزار می کند.

وی بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای، مرکز آموزش نیروهای تکنسین است که می تواند نیاز کشور را در زمینه تامین نیروی کار برطرف کند و همواره این موضوع در اولویت های مسئولان دانشگاه قرار دارد.

رسانه‌ها خط‌مقدم معرفت‌سازی در عصر کنونی هستند

علی اکبر ولایتی، رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نقش رسانه‌ها در دنیای امروز به آگاهی بخشی منحصر نیست؛ رسانه‌ها با توجه به گستردگی و تحول و کارکردی که یافته‌اند خط‌مقدم معرفت‌سازی در عصر کنونی هستند؛ به نوعی که هیچ قدرتی بدون رسانه‌های پیشرو هوشمند نمی‌تواند ثمری داشته باشد. به همین دلیل به موازات سرمایه‌گذاری در موضوعات متنوع باید روی رسانه نیز سرمایه‌گذاری کرد.

 تعیین قیمت خوابگاه‌های دانشجویی براساس رتبه‌بندی

یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: رتبه‌بندی خوابگاه‌های دانشجویی دولتی و همچنین رتبه‌بندی تغذیه دانشجویان و غذای دانشگاه‌ها از کارهای بسیار مهمی بود که توسط صندوق رفاه دانشجویان انجام شد.

وی گفت: در رابطه با رتبه‌بندی خوابگاه‌های دانشجویی قرار بر این شده تا قیمت خوابگاه‌ها براساس رتبه خوابگاه تعیین و قیمت هر خوابگاه براساس رتبه‌ای که دارد مشخص شود.

افتتاح خوابگاه دانشجویان خارجی برای اولین بار در دانشگاه تهران

به نژاد معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: خوشبختانه چند خوابگاه جدید به ظرفیت این دانشگاه اضافه شده و هم چنین امسال برای اولین بار خوابگاه "اسکو" برای دانشجویان خارجی افتتاح گردیده است.

وی گفت: این خوابگاه متشکل از 15 واحد آپارتمانی است که سعی کردیم دانشجویان شاغل پردیس مرکزی و دانشجویانی که از کشورهای خارجی برای تحصیل به دانشگاه تهران آمده‌اند را در سال تحصیلی جدید در این خوابگاه‌ها اسکان دهیم.

ضرورت ایجاد منابع درآمد جدید در دانشگاه‌ها

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به وابستگی این دانشگاه به شهریه دانشجویان، گفت: باید به دنبال ایجاد منابع درآمد جدید در دانشگاه‌ها باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر ورود به عرصه پژوهش و تحقیقات به منظور ایجاد درآمد، مطرح کرد: واحدهای دانشگاهی از توان علمی اعضای هیأت علمی خود برای رفع مشکلات جامعه و برقراری ارتباط با صنعت به منظور کسب درآمد استفاده کنند.

روسای واحد‌های دانشگاه آزاد به شایسته سالاری و حفظ بیت المال اهمیت دهند

محمدیان رئیس نهاد نمایندگی‌ مقام معظم رهبری گفت: اگر رئیس واحدهای‌ دیگر نیز به این موضوع توجه داشته باشند‌ مشکلی به وجود نمی‌آید ما باید کار عادی انجام دهیم‌ و منظور از کار عادی این است که پارتی بازی را کنار بگذاریم.

محمد‌یان با اشاره به اینکه ما ارزش‌ها را رعایت نکرده‌ایم، گفت: به نام دین و انقلاب پای به میدان گذاشته‌ایم اما ارزش‌ها را رعایت نمی‌کنیم اگر مشکلی است به این تضاد و ناهماهنگی‌ برمی‌گردد؛ مشکل ما دین گریزی‌ است؛ به جوانان خود این را یاد نداده‌ایم و به همین دلیل حال به مشکل برخورده‌ایم.

 ایران نیازی به آمریکا ندارد

علی اکبر ولایتی رئیس هیئت مؤسس دانشگاه آزاد گفت: جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد اهداف خود هیچ نیازی به موافقت‌ آمریکا ندارد.

وی ادامه داد: ما نیازی به هواپیماهای‌ آمریکایی‌ نداریم و در حوزه بین‌المللی می‌توانیم‌ مشکلاتمان را برطرف‌ کنیم؛ نگرانی بابت‌ این اهرم فشاری که از سمت‌ مجلس نمایندگان آمریکا بر ما وارد می‌شود نداریم، زیرا این توهمی‌ است که آمریکا دارد و با این توهم به هیچ جا نخواهد رسید.

 برخی در دانشگاه با پسوند اسلامی از افراد ضد اسلام حمایت می کنند

قریشی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: بعضی انجمن های دانشجویی که اسم اسلامی هم دارند از کسانی حمایت کردند که ضد اسلام بودند و چندین ماه کشور را به آشوب کشیدند و حتی علیه اسلام هم فعالیت کردند و شعار سر دادند، ما باید تحقیق کنیم که فلان شخص را می خواهیم به دانشگاه بیاوریم چه سابقه ای داشته و چطور مواضعی گرفته است؛ نمی شود که بیراهه را انتخاب کنیم و دیگران را هم با خود ببریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۶
دانشگاههای دولتی باس حداکثر استفاده را از این سهمیه ۱۰ درصد درآمد و سهمیه شون رو مناقصه بذارن و به بالاترین شهریه بدن نه مثل حالا که هر کی رو گیر آوردن ثبت نام کردن شاید دیگران دو برابر شهریه میدادن
آخرین اخبار