نخستین سفر خارجی امیر قطر پس از آغاز محاصره دوحه/ دیدار شیخ تمیم با اردوغان در آنکارا

امیر قطر در نخستین سفر خود از زمان محاصره دوحه از جانب 4 کشور عربی، با رجب طیب اردوغان در پایتخت ترکیه دیدار کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی – امیر قطر – در نخستین سفر خارجی خود پس از بحران سیاسی اخیر این کشور، با رجب طیب اردوغان – رئیس جمهور ترکیه – دیدار و گفتگو کرد.

این مذاکرات در روز پنج‌شنبه و در کاخ ریاست جمهوری ترکیه در آنکارا انجام شد.

اردوغان از روز 5 ژوئن که عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی و مصر روابط خود با قطر را قطع کرده و این کشور را تحریم کردند، از حامیان بزرگ دوحه بوده است. چهار کشور تحریم کننده قطر دوحه را به حمایت از تروریسم و افزایش روابط با تهران متهم کرده‌اند این در حالی است که قطر این اتهامات را رد کرده است.

اردوغان نیز با تحریم‌های چهار کشور عربی به تندی مخالفت کرده است.

ترکیه برای نشان دادن همبستگی با این کشور، چند کشتی باربری و صدا هواپیمای مملو از آذوقه را برای شکست محاصره قطر به دوحه ارسال کرده است.

یک پایگاه نظامی برون مرزی آنکارا در قطر قرار دارد و از هنگام تشدید تنش‌ها، ترکیه نیروهای نظامی بیشتری به آن ارسال کرده است. تعطیلی این پایگاه نظامی یکی از شروط 13 گانه کشورهای تحریم‌کننده قطر بوده است.

پس از سفر به ترکیه، امیر قطر قصد دارد برای انجام گفتگوها با آنگلا مرکل – صدراعظم آلمان – به برلین سفر کند. این نخستین سفر امیر قطر به یک کشور غربی پس از وقوع بحران سیاسی اخیر این کشور محسوب خواهد شد. شیخ تمیم همچنین قصد دارد برای ملاقات با امانوئل مکرون – رئیس جمهور فرانسه – به پاریس سفر کند.

انتهای پیام/

نخستین سفر خارجی شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی پس از آغاز بحران قطر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار