بیمه اجتماعی عامل حفظ و بقا جمعیت در روستا‌ها

رئیس هیئت مدیره کارگزاری بیمه‌ی اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر گفت: حمایت بیمه از روستائیان عامل مهمی در ماندگاری، حفظ و بقاء جمعیت در روستا‌ها است.

جعفرصادق رحیمی رئیس هیئت مدیره کارگزاری بیمه‌ی اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ گفت: بیمه‌ی اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر از سال ۸۳ با مصوبه‌ی مجلس تاسیس شده و ویژه‌ی افرادی هست که در روستا‌ها ساکن می کنند و توان پرداخت بیمه‌ی تامین اجتماعی را ندارند.
وی ادامه داد: این قانون در راستای جلوگیری از مهاجرت روستائیان و کشاورزان و امنیت اجتماعی روستائیان به تصویب رسیده و کل مبلغ این بیمه ۱۲۰۰۰۰ تومان می‌باشد که دو سوم آن را دولت پرداخت می‌کند.
رئیس هیئت مدیره کارگزاری بیمه‌ی اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر گفت:در استان آذربایجان غربی۷۸۰۰ تحت پوشش این بیمه هستند.
رحیمی گفت: محدودیت سنی و لزوم سکونت در روستا از جمله محدودیت‌هایی بود که در سال‌های قبل در این قانون وجود داشت که اکنون رفع شده است.
وی همچنین با اشاره به نقش رسانه‌ها افزود: اطلاع رسانی و اعتماد سازی میان مردم و مسئولین وظیفه‌ی اصلی رسانه‌ها است که این امر در امور بیمه‌ها نیز بسیار ضروری می‌باشد.
 
انتهای پیام/م
 

بیش از 7 هزار نفر تحت پوشش بیمه‌ی اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر  هستند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.