رئیس انجمن تئاتر استان فارس خبر داد؛

برگزیدگان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر فارس

۲ نمایش استان فارس راهی رقابت جشنواره فجر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر استان فارس با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد و ۲ نمایش از شهرستان‌های کازرون و قیروکارزین راهی جشنواره فجر شد.

حمید وامق دبیر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان فارس گفت: انجمن نوپای تئاتر استان از بدو تشکیل نخستین گام‌ها را برای هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد مهم تئاتری استان برداشت و پس از انتشار فراخوان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر فارس ۱۰۹ نمایشنامه به دبیرخانه ارسال شد که با داوری میلاد اکبرنژاد، سعیدرضا خوش‌شانس و فرهاد ارشاد در نهایت ۷۷ متن برگزیده شد.

وی با اعلام اینکه از متون پذیرفته شده ۵۳ اثر برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردند افزود: ۲۷ نمایش از شهرستان‌ها و ۲۶ اثر از شیراز بود که در نهایت ۱۵ اثر برای حضور در بخش مسابقه انتخاب شد.

وامق، رویکرد بیست و هشتمین دوره جشنواره تئاتر استان فارس را قانونگرایی، تکریم و انضباط عنوان کرد و گفت: در انتخاب داوران بر این مبنا توجه به ویژگی‌هایی از جمله دانش، تخصص و مقبولیت در جامعه هنری مورد نظر قرار گرفت.

نمایش‌های «سون سی» به کارگردانی مجتبی راوش از کازرون و «این داستان را اولین بار آسیابان پیری شنیده بود» به کارگردانی رزاق حسین‌نیا از قیروکارزین راهی سی و ششمین جشنواره فجر شدند.

بر این اساس در بخش طراحی گریم که توسط مجید شناور اعلام شد از میان نامزد‌های بخش یادشده تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برای نمایش «هوملت» به فرزانه رادفر و مهدی ستوده اهدا شد.

در بخش موسیقی بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان فارس که توسط سهند شکرزاده سرپرست گروه موسیقی بامداد اعلام شد تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و جایزه نقدی به شیما پورسهم‌الدین برای تئاتر «بیست و سومین جلسه جن‌گیری آنه میشل» از شیراز اهدا شد.

در بخش طراحی لباس از میان سه نامزد معرفی شده تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به سحر گودرزی برای نمایش «لاموطا» و رزاق حسین‌نیا برای نمایش «این داستان...» رسید.

در بخش طراحی صحنه که مسعود حیدری (آگورا)، مجتبی راوش (سون سی) و امیربهبودنیا (لاموطا) هم نامزد دریافت جوایز این دوره جشنواره بودند که لوح تقدیر و جایزه نقدی به رزاق حسین‌نیا و روح الله اسماعیلی برای تئاتر «این داستان را...» اهدا شد. در این بخش تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مجتبی راوش برای نمایش «سون سی» اهدا شد.

در بخش نمایشنامه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان فارس که توسط سعیدرضا خوش شانس اعلام شد از میان ۶ نامزد این بخش، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی مقام اول به علی دل پیشه برای نمایش «سون سی» تعلق گرفت و لوح تقدیر و جایزه نقدی مقام دوم به هادی امامی مقدم برای متن «یک دقیقه روزمرگی» اهدا شد. جایزه سوم نمایشنامه از سوی هیئت داوران به متن رضا گشتاسب برای «این داستان را...» اهدا شد و لوح تقدیر و جایزه نقدی به نمایشنامه «اکبر کجاست؟» نوشته محمدحسن محمودی تعلق گرفت.

در بخش بازیگر زن برتر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان فارس که توسط فخری امامی، بازیگر مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون اعلام شد، از میان نامزد‌های این بخش ابتدا از آیدا اسماعیلی بازیگر نوجوان نمایش «این داستان را...» تقدیر شد سپس از میان ۷ کاندیدای زن بازیگر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر فارس شیما پورسهم‌الدین برای حضور در تئاتر «بیست و سومین جلسه...» حایز مقام اول شد و شهرزاد بداغی بازیگر «لاموطا» در جایگاه دوم قرار گرفت. این درحالی بود که پردیس شیروانی و زهرا استواری به طور مشترک دیپلم افتخار و جایزه نقدی این جشنواره را دریافت کردند.

جوایز بازیگری مرد بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان فارس توسط استاد رحیم هودی، پیشکسوت بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون ایران اعلام شد که بر اساس نظر هیئت داوران تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به محمد قائدنیا بازیگر تئاتر «اکبر کجاست؟» تعلق گرفت.

در این بخش به ترتیب ایمان دبیری و محمدحسن محمودی به طور مشترک و حسن فلاح زاده برای نمایش «آبی‌ترین آسمانی زمین» موفق به جوایز دوم و سوم این دوره شدند.

اعلام جوایز بخش کارگردانی این دوره از جشنواره تئاتر فارس را کاظم روزی طلب، بازیگر باسابقه سینما و تئاتر ایران برعهده داشت که در این بخش از میان ۶ کارگردان کاندید شده، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مجتبی راوش برای تئاتر «سون سی» اهدا شد.

در بخش یادشده لوح افتخار و جایزه نقدی دوم به رزاق حسین نیا برای «این داستان را...» تعلق گرفت و امیر بهبودنیا و مسعود احمدی به طور مشترک لوح تقدیر و جایزه نقدی سوم را دریافت کردند.

بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان فارس با حضور ۱۵ گروه نمایشی از شهر‌های شیراز، کازرون، قیروکارزین، مرودشت، لامرد، فسا و لارستان از ۲۰ تا ۲۳ شهریورماه برگزار شد.
انتهای پیام/ر

راهیابی ۲ نمایش فارس به رقابت های جشنواره فجر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار