خطیب نماز جمعه اهواز؛

سکوت مجامع بین المللی در قبال کشتار مسلمانان میانمار جایز نیست

امام جمعه موقت اهواز گفت: بی تفاوتی و سکوت مجامع بین المللی در قبال کشتار مسلمانان میانمار جایز نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اظهار داشت: ملت ایران از مسلمانان بی پناه و آواره میانمار حمایت می کند و برحسب وظیفه اسلامی و انسانی خود به کمک مسلمانات تحت ستم این کشور شتافته و از هیچ کمکی دریغ نمی کند.
وی از اینکه برخی مجامع حقوق بشری و حمایت از حیوانات در قبال این همه جنایت که روی ظالمان قرن را سفید کرده، بی تقاوت هستند به شدت انتقاد کرد و اذعان داشت: در گوشه ای از جهان دولت و ارتش جلاد میانمار و بودائیان افراطی به جان اقلیت مسلمان میانمار افتاده اند ولی هیچ کس به داد آنان نمی رسد.
حجت الاسلام حاجتی تصریح کرد: ملت ایران به شدت این ظلم و کشتار در حق مسلمانان میانمار را محکوم و تقبیح می کند و از همه توان خود برای توقف این کشتار ضدانسانی استفاده خواهد کرد.
امام جمعه موقت اهواز در ادامه با بیان اینکه صهیونیست ها از کشتار مسلمانان میانمار حمایت کرده اند بیان کرد: جنایتکاران از جنایتکاران حمایت می کنند، صهیونیست ها با حمایت از دولت بی رحم میانمار که نقش اساسی در کشتار مسلمانان این کشور دارد بدانند در تاریخ و افکار عمومی هیچ جایگاهی ندارند.

وی در ادامه با بیان اینکه همه پرسی و رفراندوم 25سپتامبر در کردستان عراق برای جدایی کردها از ملت عراق کار بسیار خطرناکی است اظهار داشت: ما بر اساس مواضع اصولی خود از عراق یکپارچه و متحد حمایت می کنیم.

حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی خاطرنشان کرد: در حالی که ملت و ارتش عراق در حال نبرد با سازمان جهنمی داعش هستند برگزاری همه پرسی نشانه عدم درک درست رهبران سیاسی اقلیم کردستان از وضعیت حساس و سرنوشت ساز عراق است.

وی برگزاری همه پرسی در کردستان عراق را در راستای تحقق طرح امریکایی خاورمیانه بزرگ تحلیل کرد و افزود: این همه پرسی فاقد مشروعیت و اعتبار قانونی است و می تواند بازتاب منفی در کل منطقه داشته باشد.

خطیب نماز جمعه اهواز حمایت از صهیونیست ها از برگزاری همه پرسی در کردستان عراق و تشکیل دولت کرد را در راستای نقشه های شوم صهیونیست ها برای ایجاد ناامنی در منطقه خواند و گفت: هرجا فتنه ای هست صهیونیست ها و امریکایی ها در آن دخیل هستند.

حاجتی در خطبه دوم نماز به دیدار اعضاء و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن این مجمع اشاره و اظهار کرد: رمز موفقیت ملت ایران در چهاردهه گذشته انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن بوده است.

وی بیان داشت: ملت ایران به تاسی از رهبر عزیز خود و براساس شعار حسینی 'هیهات مناالذله' در مقابل دشمنان خود خواهد ایستاد و به راه پرافتخار خود ادامه می دهد.

حجت الاسلام حاجتی اذعان کرد: ملت ایران به خدا و وعده هایش اعتماد دارد و دست از اهداف، آرمان های مقدس خود نخواهد کشید.

محکومیت ادامه تهاجم سعودی ها به ملت یمن و تجلیل از استقامت ملت مظلوم مقتدر یمن ، تحلیل نامه بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به رهبر معظم انقلاب اسلامی ، تبیین و تبریک پیروزی های ارتش سوریه و محور مقاومت در برابر تروریست های جنایتکار داعش و آزاد سازی دیرالزور ، بیان ابعاد توفان سهمگین در امریکا و خسارت 290میلیارد دلاری این توفان بی سابقه از دیگر محورهای خطبه های نماز جمعه اهواز بود.

امام جمعه موقت اهواز در خطبه نخست نماز ضمن دعوت خود و عموم مردم و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه اظهار داشت: کسانی که تقوا پیشه سازند خداوند برکاتش را بر آنان فرو خواهد فرستاد.

انتهای پیام/گ

انتقاد امام جمعه موقت اهواز از سکوت مجامع بین المللی در قبال کشتار مسلمانان میانمار 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار