تقدیر امام جمعه آبادان از کسب رتبه های نخست صدا و سیمای مرکز آبادان

امام جمعه آبادان از صدا و سیمای مرکز آبادان برای درخشش در بیستمین جشنواره تولیدات مراکز استانها تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ابراهیمی پورامام جمعه آبادان امروز در مصلی نماز جمعه و در جمع نمازگزاران  با قدردانی از صدا و سیمای مرکز آبادان گفت: کسب رتبه های برتر در کشور شایسته تقدیر است و این نشان دهنده وجود عوامل حرفه ای در این مرکز است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی پور با نگاهی به شرایط منطقه و تجهیزات و امکانات این مرکز درخشش عوامل آن و تولیدات باارزش را شایسته تجلیل دانست و ابراز امیدواری کرد این درخشش موجب توجه بیشتر مسئولان امر برای بهره گیری شایسته از این ظرفیت ملی باشند.

با اشاره به اهمیت حفظ بنیان خانواده گفت: هیچ عصری مانند امروز خانواده بدین گونه دچار سقوط و انحطاط نشده است و تعالیم و آموزه های اسلامی تنها راه حیات بخش نجات بشر امروز است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی پور افزود: از آنجا که نگاه اسلام به خانواده نگاهی نجات بخش است و در آن بنیان خانواده از ارزش خاصی برخوردار است اسلام نسخه شفابخش خانواده به ویژه در عصر حاضر را ارائه داده است.

وی چالش ازدواج و طلاق را در عصر کنونی بسیار خطر ناک دانست و گفت: اینکه جوانها زیر باز تشکیل خانواده نمی روند شاید در گوشه ای از موارد مربوط به مسئله اقتصادی باشد چرا که این مشکل در میان خانواده های ثروتمند نیز دیده می شود.

خطیب جمعه آبادان با تاکید بر تلاش برای رفع مشکلات مالی جوانان گفت: در بسیاری موارد شرمنده جوانانی هستیم که با وجود داشتن گزینه مناسب، توان مالی برای تشکیل خانواده ندارند و در جامعه امروز کاری کردیم که زن و مرد با کار در خارج از منزل حتی یکدیگر را نمی بینند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی پور یادآور شد اسلام از آن جهت که ارزش زیادی برای کانون خانواده قائل شده آموزه ها و تعالیم زیادی نیز برای حفظ کانون این بنیان جامعه دارد که با عمل به آنها می توان جامعه کنونی را از این چالش رهایی داد.

امام جمعه آبادان در بخش دیگری از سخنانش با بیان پیامهای شکست حصر دیرالزور گفت: آمریکایی ها داعش را بوجود آوردند تا با مسلمان کشی امنیت اسرائیل را تامین کنند اما با مدیریت صحیح این توطئه، خواب آنها آشفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی پور تاکید کرد: آنها درمورد برجام هم در پی ایجاد شرایطی بودند که ایران را مجبور کنند به شرایط آنها پایبند باشد، به مخاطبان خود اینگونه القا می کنند که به این برنامه جامع پایبندند در صورتی که ما هر چقدر در برابر آنها تنزل کنیم بیشتر به کشور فشار وارد می کنند.

 وی افزود: به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی تنها راه برون رفت از مشکلات موجود همان اقتصاد مقاومتی است اما باید دید با گذشت شش ماه از سال چه اقداماتی انجام شده است.

امام جمعه آبادان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و طلاب حوزه های علمیه خواستار مطالعه درباره پیامهای این دیدارها شد و گفت: بزرگترین وظیفه طلاب هدایت فکری و دینی مردم است و البته بصیرت افزایی.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی پور تاکید کرد: اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام هم بدانند مصلحت سنجی منافاتی با نگاه انقلابی و اقدام انقلابی ندارد.

انتهای پیام/د

اسلام نسخه شفابخش خانواده در عصر حاضر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.