والیبال جام قهرمانان بزرگ جهان – ژاپن

تحلیلی بر عملكرد تیم ملی در دیدار با برزیل/ برتری فنی عامل برد طلایی‌پوشان

تیم ملی والیبال برزیل با برتری در اغلب فاكتورها نسبت به ایران برنده دیدار مقابل تیم ملی كشورمان شد.

به گزارش  توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هفتمین دوره رقابت‌های والیبال «قهرمانان بزرگ جهان» امروز سومین روز خود را پشت سر گذاشت. روزی كه ملی‌پوشان بلندقامت ایران مقابل تیم ملی والیبال برزیل به میدان رفتند تا سومین مسابقه خود را برابر تیمی برگزار كنند كه سال گذشته مدال طلای المپیك را به گردان آویخته بود.

تیم ملی والیبال ایران در دو روز ابتدایی این مسابقات دو پیروزی شیرین و دلچسب مقابل تیم‌های ایتالیا و امریكا بدست آورده بود تا به صدرنشینی این مسابقات دست پیدا كند. برزیل سومین حریف ایران در این رقابت سخت بود كه در پایان شاگردان ایگور موفق نشدند از پس این تیم قدرتمند برآمده و در پایان این دیدار با حساب سه بر صفر مغلوب شدند.

بازیكنان ایران در شرایطی نتیجه این دیدار را به زرد‌پوشان برزیل واگذار كردند كه در هر سه ست مسابقه آغاز بهتری نسبت به حریف خود داشتند، اما برزیلی‌ها با تكیه بر تعویض‌های به موقع و آنالیز دقیقی كه نسبت به بازیكنان ایران داشتند و البته با استفاده از سرویس‌های با برنامه و هدفمند كه موجب برهم ریختگی دریافت ایران می‌شد، نتیجه هر سه ست را به سود خود به پایان رساندند و در مجموع به پیروزی سه بر صفر دست پیدا كردند.

شاگردان «دل زوتو» در حالی موفق به شكست دادن تیم ملی كشورمان شدند كه در مجموع مسابقه در بیشتر  فاكتورها نسبت به ایران برتری داشتند. بازیكنان برزیل در این دیدار موفق به زدن 44 اسپك موفق شده بودند آن‌هم در شرایطی كه ایران تنها 24 امتیاز از اسپك‌ خود كسب كرد.

عملكرد بازیكنان برزیل در دفاع نیز بهتر از ایران بود، جایی كه به تنهایی یازده امتیاز از دفاع مستقیم گرفتند آن هم در شرایطی كه مدافعان روی تور ایران از دفاع مستقیم تنها موفق به كسب چهار امتیاز شده بودند. نكته جالب توجه دیدار دو تیم ایران و برزیل تعداد خطای بالای هر دو تیم بود.

تیم ملی والیبال برزیل 17 امتیاز را روی خطای فردی به ایران داد و در آن طرف میدان نیز شاگردان ایگور كولاكوویچ 20 امتیاز را به دلیل اشتباهات انفرادی به تیم حریف خود اهدا كردند. تنها فاكتوری كه ایران نسبت به برزیل بهتر عمل كرده بود، كسب امتیاز از سرویس مستقیم بود. بازیكنان ایران پنج امتیاز مستقیم از سرویس گرفتند در حالی كه شاگردان دل زوتو تنها سه امتیاز از این ناحیه به نام خود ثبت كردند.

انتهای پیام/

آمار فنی تحلیلی والیبال ایران مقابل برزیل 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار