چهار فلم افغانستان برنده سومین جشنواره بین‌المللی فلم مهرگان شدند

در سومین جشنواره‌ بین‌المللی فلم مهرگان چهار فلم برتر افغانستان جایزه گرفت.

چهار فلم افغانستان برنده سومین جشنواره بین‌المللی فلم مهرگان شدندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در سومین جشنواره‌ بین‌المللی فلم مهرگان چهار فلم برتر افغانستان جایزه گرفت.

این جشنواره از سوی اکادمی سینما و هنر در کابل برگزار شد. برگزار کنندگان، هدف این جشنواره را توسعه صنعت فلم‌سازی و تشویق‌ سینماگران افغان خوانده‌اند.

این جشنواره پس از یک و نیم سال تاخیر و توام با نگرانی‌های امنیتی در مرکز فرهنگی روسیه در کابل گشایش یافت.

در این جشنواره فلم‌هایی از ایران، پاکستان، هند، استرالیا و روسیه برای رقابت نامزد شده‌اند.

علی محمدی کیان؛ رئیس آکادمی هنر و علوم سینمایی افغانستان و از برگزارکنندگان این جشنواره، بر اهمیت آن برای تقویت صنعت فلم افغانستان تاکید می‌کند.

محمد رضا ملکی؛ رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل گفت: ایران در این زمینه تجارب زیادی دارد و از هیچ نوع کمک به افغانستان دریغ نخواهد کرد.

کیان می‌گوید برگزاری این جشنواره در فضای حاکم در افغانستان کار آسانی نیست و هیچ نوع حمایت از جانب دولت وجود ندارد اما به گفته او با این وجود شمار محدود فلم‌سازان و هنرمندان حاضر در کابل دست به هم دادند و این جشنواره را برگزار کردند.

 کیان افزود: ۲۲ فلم برای بخش رقابت انتخاب شده بود که از میان آنها یک فلم به عنوان فلم برتر معرفی می‎شود و هشت رشته‌ دیگر به عنوان رشته‎های برتر جایزه دریافت می‎کند.

در میان این فلم‎ها (من و عزراییل، دستکول گمشده و آب) جایز فلم‎های برتر را برنده شدند.

همچنان فلم‎های (با احتیاط برانید جاده لغزنده است، من و خودم، کتاب بی خط و دیموکراسی تلخ) فلم‎های بودند که در بخش‎های هنری و تخنیکی جایزه دریافت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.