بهای نفت همچنان در بالاترین سطح در 5 ماه اخیر

پیش‌بینی افزایش تقاضا برای نفت و از سرگیری فعالیت پالایشگاه‌های آمریکا، به کاهش اندک بهای طلای سیاه منجر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال پیش بینی افزایش تقاضای نفت و همینطور آغاز به کار مجدد پالایشگاه های آمریکا پس از پایان توفان های سهمگین هاروی و ایرما، بهای نفت اواخر روز گذشته اندکی کاهش یافت؛ اما همچنان در بالاترین سطح در 5 ماه گذشته معامله شد. بهای نفت همچنین به دستیابی به بیشترین سود هفتگی از اواخر ماه ژوئیه نزدیک شد.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 3 سنت کاهش، به 55 دلار و 44 سنت در هر بشکه رسید. نفت خام برنت ممکن است در این هفته با افزایش همراه باشد و در این صورت این بیشترین افزایش هفتگی بهای نفت از اواخر ماه ژوئیه محسوب می شود. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) هم با 21 سنت کاهش، به 49 دلار و 68 سنت در هر بشکه رسید. احتمال می رود بهای نفت شاخص آمریکا هم در این هفته با افزایش همراه باشد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در هفته گذشته پیش بینی کرد که تقاضای نفت در سال 2018 افزایش خواهد یافت. این سازمان همچنین اعلام کرد که توافق کاهش سطح تولید به مقابله با اشباع بازار کمک به سزایی کرده است.

آژانس بین المللی انرژی هم اعلام کرد به لطف افزایش تقاضا در اروپا و آمریکا و همینطور کاهش سطح تولید کشورهای عضو و غیرعضو اوپک، از اشباع کنونی بازار کاسته شده است.

داده های مربوط به تعداد سکوهای حفاری آمریکا نشان داد در هفته گذشته شرکت های انرژی آمریکایی بیشترین تعداد سکوهای حفاری را از ماه ژانویه تاکنون کاهش داده اند. شرکت نفت و گاز آمریکایی بیکر هیوز اعلام کرد: شرکت های انرژی آمریکایی در هفته منتهی به 15 سپتامبر با کاهش 7 سکوی حفاری تعداد کل این سکوها را به 749 مورد رساندند، این کمترین تعداد سکوهای حفاری از ماه ژوئن محسوب می شود.

روز چهارشنبه، 13 پالایشگاه از تعداد کل 20 پالایشگاه های آمریکایی -که تحت تأثیر توفان آمریکا قرار گرفته و فعالیت های خود را متوقف کرده بودند- در حال آماده سازی اقدامات لازم برای از سر گیری فعالیت های خود بودند.


انتهای پیام/

بهای نفت در بالاترین سطح در 5 ماه اخیر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار