۳۷ درصد تماس‌های اورژانس اجتماعی، مربوط به کودک آزاریست

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: ۳۷ درصد از تماس‌های اورژانس اجتماعی استان در ۵ ماه نخست امسال درباره کودک آزاری بوده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ بهاره رحمانی، غفلت از کودکان و آزار جسمی را، بیشترین نوع کودک آزاری و آزار جنسی و روانی را کمترین نوع کودک آزاری در سال جاری بیان کرد.

وی با بیان اینکه استان قزوین رتبه دوم را در کودک آزاری دارد، گفت: آمار‌های ارائه شده بر اساس گزارش مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی و پزشکی قانونی است و صرفا حاکی از وجود آمار بالای خشونت و کودک آزاری در استان نیست.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان، افزایش آگاهی مردم، نبود پراکندگی جعفرافیایی در استان و پوشش بالای مراکز اورژانس اجتماعی در قزوین می‌تواند یکی دیگر از دلایل آمار بالای ذکر شده باشد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان گفت: پارسال بیش از ۱۶ درصد از تماس‌ها مربوط به کودک بوده است که در درصدی از این تماس‌ها، کودک آزاری به معنای واقعی رخ نداده و عمده این تماس‌ها با مداخلات روانشناختی و ارائه راهنمایی‌های لازم به خانواده رفع و حتی نیاز به مداخلات انتظامی و قضایی نبوده است.

رحمانی بخش مهمی از اقدامات در زمینه کاهش میزان کودک آزاری‌ها را آگاه سازی قضایی مردم عنوان کرد و گفت: کودک آزاری یک جرم عمومی است و نیاز به شاکی خصوصی ندارد و گزارش نکردن آن از سوی اطرافیان نیز جرم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

 

گزارش نکردن کودک آزاری جرم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.