رد درخواست اسرائیل از سوی روسیه برای دور کردن نیروهای ایرانی از جولان

طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی، پوتین با درخواست اسرائیل برای ایجاد یک فاصله ۶۰ تا ۸۰ کیلومتری میان نیرو‌های ایرانی و جولان مخالفت کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز اسرائیل، روسیه درخواست اسرائیل برای دور کردن نیرو‌های ایرانی و نیرو‌های تحت حمایت این کشور تا فاصله ۶۰- ۸۰ کیلومتری از مرز‌های جولان را رد کرده است.

 طبق این گزارش، مقام‎‌های روسیه به اسرائیل اطلاع داده‎اند که تنها با ایجاد یک فاصله ۵ کیلومتری میان نیرو‌های ایرانی و جولان موافقند.

این درخواست برای اولین بار زمانی توسط اسرائیل مطرح شد که مذاکرات آتش بس در جنوب سوریه بین "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه و معارضان مسلح سوری، تحت حمایت واشنگتن و مسکو، در حال انجام بود.

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی با توافقنامه آتش‌بس به بهانه نادیده گرفته شدن نیاز‌های امنیتی اسرائیل مخالفت کرده و به طور علنی نیز این مخالفت خود را به "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرده است.

براساس گزارش پنج شنبه کانال ۲  تلویزیون اسرائیل و روزنامه هاآرتص، روسیه این درخواست اسرائیل را رد کرده و در عوض،  متعهد به حفظ نیرو‌های ایرانی در فاصله پنج کیلومتری مرز‌های جولان شده است.

اسرائیل خواستار دور شدن نیرو‌های ایرانی تا فاصله ۶۰ تا ۸۰ کیلومتری از مرز‌های این رژیم در ارتفاعات جولان بوده و بار‌ها در برابر پیشروی نظامی ایران در این منطقه هشدار داده است.

گفتنی است رژیم صهیونیستی مدعی است ایران در صدد ایجاد یک راه مرزی تا سواحل مدیترانه به منظور افزایش حضور خود در مرز شمالی فلسطین اشغالی است.

انتهای پیام/

روسیه درخواست رژیم صهیونیستی برای دور کردن ایران از جولان را رد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار