شهید حججی فارغ التحصیل چه رشته ای بود؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص رشته تحصیلی شهید محسن حججی توضیحاتی را ارائه داد.

رشته تحصیلی شهید حججی چه بود؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر با بیان اینکه داوری مطلق نسبت به هر نظام آموزشی درست نیست، اظهار داشت: باید بر اساس شاخص‌هایی این قضاوت صورت گیرد و نمی‌توان مطلقاً گفت شرایط آموزش و پرورش نامناسب است.


وی افزود: آموزش و پرورش با توجه به اینکه با یک جامعه دائماً در حال نو شدن در تعامل است باید از ایستایی دور شود.


زرافشان ادامه داد: علی‌رغم توفیقاتی که در آموزش و پرورش داشته‌ایم در بخش‌هایی که ناظر به کیفیت آموزش و پرورش است نیاز به تحول داریم.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مدرسه آینده، تعبیر رئیس جمهور درباره مدرسه است و معلم محوری، سواد رسانه ای، تفکر انتقادی، شاداب‌سازی مدارس و توجه به مهارت‌آموزی از مسائلی است که در برنامه رئیس جمهور مورد توجه است.


وی با بیان اینکه استلزامات خوبی برای آموزش و پرورش در برنامه ششم دیده شده است، گفت: این مسئله و رأی خوبی که مجلس به وزیر آموزش و پرورش داد طلیعه خوبی برای سال تحصیلی جدید است.


زرافشان تصریح کرد: کاستی‌هایی وجود دارد اما نباید کاستی‌ها ما را به کلی نااُمید کند.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از سال 53 کار معلمی را آغاز کرده است، گفت: ما دستاوردهای خوبی در سال‌های گذشته داشته‌ایم اما لازم است در بخش‌هایی برای بهبود شرایط، تحولاتی داشته باشیم.


وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین متقن‌ترین سندی است که در آموزش و پرورش تولید شده است، عنوان کرد: اجرای این سند ملزوماتی دارد برای مثال یکی از زیرنظام‌های آن زیرنظام فضاست که باید مدرسه را برای دانش‌آموزان جذاب کنیم و این فضا محیطی برای زندگی کردن دانش‌آموزان باشد.


زرافشان بیان داشت: شاداب سازی مدارس بدون داشتن فضای مناسب برای ورزش محقق نمی‌شود و حیاط‌های کوچک، شادابی دانش‌آموزان را کمرنگ می‌کند در حالی که شرایط مناسب و اهمیت دادن به حوزه تربیت بدنی و هنر به پیشروی تعلیم و تربیت کمک می‌کند.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: بودجه‌ها درست هزینه نمی‌شود و کلاس‌ها به یک اتاق تنزل یافته است که محیط خشک کلاس دانش‌آموزان را دلزده می‌کند.


وی گفت: بودجه‌ای که به مدارس نیازمند به تخریب و بازسازی اختصاص داده شده مبلغ قابل توجهی است و این اقدامات کمّی هم در جهت اصلاح اوضاع آموزش و پرورش بسیار مهم است.


زرافشان با بیان اینکه خروجی دانشگاه فرهنگیان دو گروه هستند خاطر نشان کرد: گروهی 4 سال آموزش می‌بینند که برنامه درسی آنها مبتنی بر سند تحول تغییر کرد و سال گذشته برنامه درسی 16 رشته اصلاح شد و گروه دوم بر اساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مطالبه جامعه آموزش و پرورش باید این باشد که آموزش شایستگی‌های حرفه‌ای معلمی باید از مسیر دانشگاه فرهنگیان بگذرد.


وی ادامه داد: از مجموع 300 هزار معلم، 50 هزار نفر از مسیر دانشگاه فرهنگیان جذب شده‌اند و با ادامه این روش آموزش و پرورش حرفه‌ای تحقق نمی‌یابد.


زرافشان گفت: جذب نخبگان در دانشگاه فرهیان کافی نیست و لازم است به حقوق، شأن و منزلت معلمان اهمیت داده شود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نگاه کارمندی به معلمان باید اصلاح شود، افزود: ما درخواست کردیم تا زمان آزمون استخدامی معلمان تغییر کند و همزمان با بقیه دستگاه‌ها نباشد و اردیبهشت ماه انجام شود تا ما زمان کافی برای آموزش معلمان داشته باشیم اما موافقت نشد.


وی با اشاره به نیاز دانشگاه فرهنگیان به 15 هزار میلیارد بودجه عمرانی بیان داشت: بودجه عظیمی در برنامه پنجم توسعه به دانشگاه‌های دیگری رفت و به دانشگاه فرهنگیان توجه نشد در حالی که با دقت بیشتر می‌توانست به این دانشگاه جذب شود.


زرافشان ادامه داد: مستقل از اینکه کنکور آثار مخربی دارد ما در درون آموزش و پرورش با برگزاری آزمون‌های ورودی مدارس، روح دانش‌آموزان 12 و 15 ساله را آزرده می‌کنیم، در حالی که در سند بنیاد نخبگان بر عدم جداسازی و گسترش آموزش فراگیر تأکید شده است.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به اجرای 20 ساله طرح فراگیر در خصوص دانش‌آموزان ابتدایی اشاره کرد و گفت: ازمجموع 140 هزار دانش‌آموز استثنایی، 70 هزار نفر در مدارس خاص هستند و 70 هزار نفر در مدارس معمولی تحصیل می‌کنند و همه در مجموعه وزارت آموزش و پرورش اتفاق‌نظر داریم که تنوع مدارس باید کاهش یابد.


وی تصریح کرد: برای کاهش تنوع مدارس ابتدا باید شرایط و انتظارات جامعه اصلاح شود.


زرافشان بیان داشت: وقتی صحبت از تحول می‌کنیم آن را مساوی با معلم می‌دانیم که برای داشتن معلم کارآمد باید دانشگاه فرهنگیان جدی گرفته شود و جذب معلم تنها از مجرای آن باشد.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: دسترسی علمی کمّی خوبی در کشور وجود دارد اما سند تحول یک قدم بالاتر است و باید آموزش و پرورش را کیفی کرد که در آن مدرسه زندگی، مهارت‌آموزی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی تحقق یابد و گام مورد انتظار برای تحول، عملیاتی کردن هدف 5 سند تحول بنیادین است.


زرافشان با بیان اینکه شهید محسن حججی فارغ‌التحصیل رشته کاردانش بود، گفت: امسال موجی برای مهارت‌آموزی در کشور ایجاد شده و همه دستگاه‌ها به میدان آمدند و امیدواریم به برکت خون پاک این شهید این مسیر درست برای رشد کشور ادامه یابد.

 منبع: بازارکار

انتهای پیام/

«شهید محسن حججی» فارغ‌التحصیل رشته کاردانش بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۴۲ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
درود بر شهید والا مقام حججی
آخرین اخبار