رییس اجرایی وارد ولایت بلخ شد

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، صبح امروز (شنبه 25 سنبله) در راس یک هیات بلندپایه دولتی وارد ولایت بلخ شد.

رییس اجرایی وارد ولایت بلخ شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، صبح امروز (شنبه 25 سنبله) در راس یک هیات بلندپایه دولتی وارد ولایت بلخ شد.

 دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی گفته است که  عبدالله در این سفر ضمن اشتراک در مراسم گرامی‌داشت از هفته شهید و سالروز شهادت قهرمان ملی و شهید صلح، با استاد عطامحمد نور والی بلخ و دیگر مسوولان محلی این ولایت دیدار خواهد کرد.

پس از تشکیل شورای عالی ایتلاف برای نجات افغانستان، این اولین دیدار رسمی رییس اجرایی و والی بلخ می‌باشد.

ژنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری، استاد عطامحمد نور والی بلخ، حاجی محمدمحقق معاون دوم ریاست اجرایی، صلاح‌الدین ربانی سرپرست وزارت امور خارجه و شماری دیگری از چهره‌های سیاسی به دلیل آنچه که انحصارگرایی قدرت در ارگ می‌گویند، ایتلاف نجات افغانستان را شکل داده‌اند.

سران ایتلاف نجات بارها تاکید کرده‌اند که قصد بر اندازی نظام را ندارند و برای آوردن اصلاحات در نظام و ضد انحصار قدرت در ارگ، این ایتلاف را تشکیل داده اند.

پس از شکل گیری این ایتلاف، رابطه والی بلخ که از حامیان قوی و پرنفوذ رییس اجرایی در زمان مبارزات انتخاباتی بود به سردی گرایید. بدون شک یکی از اهداف سفر  عبدالله به بلخ، بهبود دوباره رابطه با  نور خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار