پایان نوزدهمین جشنواره استانی تئاتر قم

نوزدهمین جشنواره تئاتر استان قم و نخستین جشنواره استعدادهای جوان در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار خود پایان داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛در این مراسم که با حضور هنرمندان و مسعولان استانی برگزارشد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از بیمه 100 نفر از هنرمندان خبر داد و گفت: بیش از 30 نفر از این تعداد هنرمندان تئاتر هستند.

حسینی کاشانی همچنین از راه اندازی دبیرخانه دائمی هنر دینی خبر داد که منتظر حمایت هاست.

رییس انجمن هنرهای نمایشی و دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر استان گفت: در این دوره 10 نمایش در بخش اصلی و چهار نمایش در بخش استعدادهای جوان از مجموع 59 اثر داوری شدند.

نوبخت اظهار کرد: این جشنواره به منظور رشد و توسعه هنر نمایش و ارتقاء سطح کیفی هنر تئاتر استان در زمینه رقابت و فعالیت نمایشی در استان قم برگزار شد.

امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از افزایش 5 میلیارد تومانی بودجه صندوق بیمه هنرمندان خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا پایان سال تمام هنرمندان قم بیمه شوند.

وی به کمبود سالن نمایش در قم اشاره کرد و افزود: تالار شهر 10 میلیار بودجه می خواهد تا راه اندازی شود و در حال حاضر با رقم های فعلی امکان راه اندازی نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیا ن اینکه ما با واگذاری تالار شهر به بخش خصوصی مخالفیم تصریح کرد: بابودجه خوبی که شهرداری در اختیار دارد باید آن را تکمیل و در اختیار هنرمندان قرار دهد.

در پایان مراسم از هنرمندان برگزیده در بخش های پوستر و بروشور،موسیقی،طراحی صحنه،طراحی لباس،طراحی نور،بهترین بازیگر زن و مرد ،نویسندگی و کارگردانی تجلیل شد.

گفتنی است جشنواره‌تئاتر استان، مروری بر فعالیت‌ها و تولیدات سالانه هنرمندان در عرصه تئاتر است که برگزیدگان به جشنواره های کشوری راه پیدا می کنند و برای هنرمندان این عرصه بسیار جذابیت دارد.

انتهای پیام/ش

نوزدهمین جشنواره تئاتر قم به کار خود پایان داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار