برنده‎گان نهمین جشنوارۀ فيلم افغانستان در سویدن اعلام شدند

جشنواره بین‌المللی فیلم افغانستان در سویدن همه ساله از سوی "کلوب قلم افغان‎ها" در این کشور برگزار می‎‌شود و برای شماری از سازنده‎گان فیلم‎ها و هنرمندان تندیس اهدا می‎شود.

برنده‎گان نهمین جشنوارۀ فيلم افغانستان در سویدن اعلام شدندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در نهمین فستیوال فیلم بین المللی افغانستان که در نهم و دهم ماه سپتمبر در سویدن برگزار شده بود، به بهترین فیلم‌ها تندیس اهدا شد.

هیئت داوران در این فیستیوال، جایزۀ بهترین اثر بلند سینمایی را به فیلم "رفتن" ساختۀ نوید محمودی از افغانستان و ايران، جایزۀ بهترین اثر کوتاۀ داستانی خارجی را به فيلم "کاسه" ساختۀ محی الدین مظفر، از تاجیکستان، جایزۀ بهترین اثر کوتاه از افغانستان را به فيلم "آلودگی" ساختۀ مرتضی فقیر زاده، جایزۀ بهترین اثر مستند خارجی را به فيلم "اعتراض وارد نیست" ساختۀ فرناز و محمد رضا جورابچیان از ایران، جایزۀ بهترین اثر مستند از افغانستان را به فيلم "داستان ممنوعه" ساختۀ رحمان عالمی، جایزۀ بزرگداشت از یک هنرمند و فعالیت هایش را به خانم لینا علم، هنرپیشۀ سینمای افغانستان اهدا کردند.

موضوعات اصلی فیلم‎های این جشنواره را مهاجرت، پناهجویی و جنگ ساخته بودند.

در این جشنواره هم‎چنان فیلم های نیز بودند که به موضوعات عاطفی و انسانی پرداخته بودند و جلوه های از فعالیت های زنان را نیز به نمایش گذاشته بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار