عزیزی:

حقوق بازنشستگان از ۹۰ درصد حقوق شاغلین کمتر نخواهد بود

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در قانون بودجه امسال همسان سازی حقوق های بازنشستگان کشوری و لشکری را تصویب کردیم.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  فرشته روح افزار مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی اجتماعی زنان خانواده و عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی طی گفت‌وگویی با "رادیو گفتگو" به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان به بررسی موضوعات خانواده‌ها و بازنشستگان پرداختند.

عبدالرضا عزیزی در آغاز با اذعان به اینکه تامین نیازهای اساسی مردم به طور کامل اجرایی نشده است، گفت: در حال تلاش هستیم تا به آنچه که قانون اساسی گفته، عمل کنیم اما متاسفانه در عمل آنچه که در قانون اساسی آمده، اجرائی نشده است. 

وی ادامه داد: عامل این عدم اجرا، خودمان هستیم چون رسما در تمامی دولت‌ها بیش از 80 درصد لایحه بودجه‌ای که تقدیم مجلس می‌شود، جاری و تنها 20 درصد آن عمرانی است و حتی در پایان سال این مقدار هم به ده درصد کاهش می‌یابد. در واقع دیگر چیزی برای افزایش درآمد ناخالص ملی و به تبع آن افزایش سطح اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی باقی نمی‌ماند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در کشور شفاف سازی صورت نمی‌گیرد، تاکید کرد: حتی اگر هم بخواهیم شفاف سازی را انجام دهیم با مقاومت‌هایی مواجه هستیم.

وی با اشاره به سازمان بازنشستگی کشور اظهار داشت: سازمان بازنشستگی کشور سالانه ۱، ۹ هزار میلیارد تومان خرج دارد در حالیکه شرکت‌های زیادی از جمله هواپیمایی آسمان و آتیه صبا زیر مجموعه‌های این سازمان هستند و باید خودشان از پس هزینه‌های خود برآیند، ولی ما از طریق مجلس، سالانه ۱، ۷ هزار میلیارد تومان به دولت کمک می‌کنیم، چون در غیر این صورت نابود می‌شود.

عزیزی افزود: اگر مدیریت‌ها درست و بر اساس شایسته سالاری باشد و هر کسی وظیفه خودش را به خوبی انجام دهد ما به این اندازه هدر رفت اعتبار نخواهیم داشت.

وی خبر داد: در قانون بودجه امسال همسان سازی حقوق های بازنشستگان کشوری و لشکری را تصویب کردیم و حقوق بازنشستگان سال‌های گذشته تا ۲۵ درصد افزایش یافت. مقرر شد تا در لایحه دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری که به زودی از طریق دولت تقدیم مجلس می‌شود حقوق بازنشستگان در سال‌های گذشته از ۹۰ درصد شاغلین کمتر نباشد. 

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: یک طرح هم برای ارتقای صندوق بازنشستگان کشوری ارائه شده تا این صندوق بتواند خودکفا و وابسته به دولت و مجلس نباشد.

در ادامه فرشته روح افزار به وضعیت فعلی خانواده در ایران اشاره کرد و گفت: خانواده‌های ایرانی با شرایط استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارند، خانواده‌ها از شرایط اقتصادی اثر می‌گیرند و نظم و آرامش که باید در خانواده وجود داشته باشند، نیست.

وی با اشاره به زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بیان داشت: شاید شکل زندگی این دو بزرگوار آرمانگرایانه باشد ولی در حقیقت این نیست دلیل نزول سوره "هل اتی" بخشش این بزرگواران است و متاسفانه ما با این فرهنگ خیلی فاصله داریم و زیاده خواهی‌ها سبب این فاصله شده است.

مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی اجتماعی زنان خانواده خاطر نشان کرد: ما باید به اقتصاد مقاومتی رو بیاوریم و فرهنگ از خود گذشتگی و ساده زیستی را زنده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
بسيار عالي است دست شما درد نكند
Iran (Islamic Republic of)
رضا حبیب نیا
۱۹:۱۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
متاسفانه درسالهای اخیر خیلی بی توجهی به بازنشستگان " مخصوصا بازنشستگان فرهنگیان شده.وتبعیض پرداخت حقوق بین آنان زیاد شده است.تقاضای رسیدگی واعتدال می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
رضا حبیب نیا
۱۹:۱۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
متاسفانه درسالهای اخیر خیلی بی توجهی به بازنشستگان " مخصوصا بازنشستگان فرهنگیان شده.وتبعیض پرداخت حقوق بین آنان زیاد شده است.تقاضای رسیدگی واعتدال می کنیم
-
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
پس مستمری بگیران تامین اجتماعی چه گناهی کردن 300بهشون میدن با17سال سابقه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
پس بازنشستگان تامین اجتماعی چی ؟؟؟
آخرین اخبار